بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1392      16:27

طراحی پلت‌فرم خودرو با همکاری ۳ کشور اروپایی

قائم مقام وزیر صنعت با طرح اولیه این پلت فرم موافقت کرده است و با سه شرکت بزرگ از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز برای طراحی و اجرای این پلت فرم مذاکراتی صورت گرفته است که مقرر شده این سه شرکت که از طراحان حرفه ای دنیا در زمینه خودرو هستند، این طرح را عملیاتی کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو از برنامه ریزی برای طراحی پلت فرم جدید خودرو در ایران با مشارکت طراحانی از آلمان، ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: طرح نهایی طی دو هفته آینده به وزارت صنعت ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن قطعه سازان، گلوردی گلستانی در همایش قطعه سازان اظهار داشت: تلاش قطعه سازان کشور این است که پلت فرمی استاندارد برای تولید خودروهای جدید طراحی کنند تا بر اساس آن، علاوه بر توجه به کیفیت، قیمت خودرو نیز وضعیت بهتری پیدا کند.

وی افزود: قائم مقام وزیر صنعت با طرح اولیه این پلت فرم موافقت کرده است و با سه شرکت بزرگ از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز برای طراحی و اجرای این پلت فرم مذاکراتی صورت گرفته است که مقرر شده این سه شرکت که از طراحان حرفه ای دنیا در زمینه خودرو هستند، این طرح را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه این طرح طی دو هفته آینده تقدیم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد، گفت: این در شرایطی است که وقتی قطعه سازان در طراحی پلت فرم مشارکت داده نشوند، نتیجه این می شود که برخی شرکت های قطعه ساز که صاحب صلاحیت نیستند، وارد عمل شده و برای ساخت قطعات اقدام می کنند که ممکن است از لحاظ کیفی کار مناسبی تحویل داده نشود.

به گفته گلستانی، اگر چه خودروسازان بزرگ دنیا برای کار با ایران اعلام آمادگی کرده اند، اما باید به این نکته توجه داشت تا زمانی که کانال بانکی باز نشود و تحریم بانک از میان برداشته نشود، اقدام عملیاتی صورت نمی گیرد.

وی به وعده های صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور سابق برای حل بحران قطعه سازان اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه این وعده ها عملیاتی نشد در حالی که همواره دولت ها تلاش دارند برای صنعت خودروی خود حامی باشند و مشکلات آن را در زمان بحران حل کنند.

وی به دولت پیشنهاد داد اگر مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت نمی کند، مانند سودهای بانکی که خودروسازان بابت دریافت وام به بانک ها می پردازند، برای قطعه سازان نیز مابه التفاوت این دیرکرد لحاظ شود.

* تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو در سال آینده

در ادامه این همایش، محمدرضا نجفی منش، عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز گفت: جلسات شورای سیاست گذاری خودرو به طور منظم با دستور وزیر صنعت برگزار می شود که در آن، مسائل بی پرده مطرح می شود تا بتوان مشکلات صنعت خودروی کشور را حل و فصل کرد.

به گفته وی، طبق هدف گذاری وزارت صنعت، تولید خودرو در سال آینده به یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید که البته تولید یک میلیون و 100 هزار تا یک میلیون و 300 هزار دستگاه مد نظر قرار گرفته است، اما رویکرد رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران این است که بتوان یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در سال آینده تولید کرد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب، بخشی از ظرفیت خالی کنونی قطعه سازان فعال خواهد شد.

 
 

آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir