بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1389      11:21

هيونداى وارد مى شود

خودروى سوناتاى هيونداى براى دومين ماه متوالى است که با فروشى بالاتر از 18.000 دستگاه مواجه مى شود و به اين ترتيب از رکورد پرفروشترين خودروى شرکت جنرال موتور به نام ماليبو پيشى مى گيرد. همچنين هيونداى در ماه آوريل توانسته بود با سوناتا از رکورد فيوژن فورد نيز عبور کند.

آمار و ارقام فروش ماهيانه مى تواند بازگوکننده نکات جالبى باشد. با توجه به اعداد و مقايسه آنها مى توان به وضعيت بازار، ميزان رشد و ... پى برد.

به دنبال شرايط مالى بد سال گذشته و بحران در شرکت تويوتا، پيشبينى ها حاکى از سال خوبى براى خودروسازان نبودند؛ ولى کم کم با کنار رفتن ابرها، آمار و ارقام حقايق ديگرى را نمايان مى سازند.خودروى سوناتاى هيونداى براى دومين ماه متوالى است که با فروشى بالاتر از 18.000 دستگاه مواجه     مى شود و به اين ترتيب از رکورد پرفروشترين خودروى شرکت جنرال موتور به نام ماليبو   پيشى مى گيرد. همچنين هيونداى در ماه آوريل توانسته بود با سوناتا از رکورد فيوژن فورد نيز عبور کند. در حال حاضر خودروهاى هوندا آکورد و تويوتا کمرى پرفروشتر از سوناتا هستند که فعلاً بعيد هم به نظر مى رسد سوناتا بتواند به رکورد آنها دست پيدا کند. حال آيا سوناتا مى تواند اين جايگاه را در طول سال حفظ نمايد؟ ضمن اينکه مدلهاى هيبريدى و توربوى اين خودرو نيز در راه هستند و حضور آنها در بازار فروش اين محصول را تا پايان سال تقويت خواهد کرد.

با اين وجود در طرف ديگر اين قضيه مسئله توليد مطرح است. فروش شرکت از مرز دويست و اندى هزار خودرو در سال نيز در حال گذشتن است. مسئولان هيونداى کارخانه خود در آلاباما را با شيفتهاى 10 ساعته فعال نموده اند که طى آن خطر مشکلات کيفى را نيز مى بايست مد نظر قرار دهند. اين شرايط مى تواند امتحان خوبى براى هيونداى در حفظ موفقيت بدست آمده و براى شرکتهاى فورد و جنرال موتور براى رقابت باشد. سوناتاهاى جديد نسبت به مدلهاى موجود از طراحى زيباترى برخوردار خواهند بود و حال اين مسئله مطرح است که طراحان اين شرکت چه موقع مى توانند اين مدلها را روانه بازار سازند و به دنبال آن آيا سوناتا مى تواند از رکورد کنونى خود بگذرد؟ و اين سؤالى است که طى چند ماه آينده شاهد پاسخ آن خواهيم بود.

جنرال موتورز هم به تازگى شخص ديگرى را به عنوان مدير بازاريابى خود برگزيده است. وى که ايوانيک نام دارد شهرت خود را در هيونداى کسب کرده و طى ماههاى آتى ممکن است شاهد اقدامات جديدى از جانب وى براى جنرال موتور باشيم. در عين حال مشکلات شرکت دوباره متولد شده جنرال موتور در حال نمايان شدن هستند. آمار حاکى از آن است که عليرغم موفقيتى که اين شرکت با فروش خودروهايى از جمله شورلت، بيوک، کاديلاک و جى ام سى داشته ولى هنوز نتوانسته به آن جايگاهى بازگردد که در گذشته با فروش محصولاتى مثل پنتياک، ساترن و غيره ازآن خود ساخته بود.

منبع: Forbes

استفاده از مطالب سایت اقتصاد ایرانی تنها با ذکر منبع بلا مانع است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir