
نقش رسانه ملی در افزایش یارانه بگیران
در حالی که در روزهای آغازین ثبت نام برای دریافت یارانه بسیاری از هنرمندان و نخبگان جامعه و برخی از رسانه ها تلاش وسیعی را برای انصراف مردم از دریافت یارانه به خرج داده بودند، اما برخی از رسانه های مخالف دولت و در راس آن ها صداوسیما نه تنها با این موج همراهی نکرد، بلکه برخی از برنامه های آن ها در مخالفت با این درخواست ها و در جهت تشویق مردم به دریافت یارانه ارزیابی شد.
به نوشته ابتکار، موضوعی که در پایان مهلت ثبت نام، معاون اجرایی رئیس جمهور به آن اشاره کرده و رسانه ملی را متهم به تلاش هایی برای سنگ اندازی بر سر راه اجرای صحیح فاز دوم هدفمندی می کند.
اینک در پایان مهلت ثبت نام برخی از منابع خبری اعلام کرده اند که تنها 10 درصد از مردم از دریافت یارانه انصراف داده اند، معاون اجرایی رئیس جمهور به صراحت می گوید که این موضوع نتیجه تلاش های صداوسیما در این رابطه بوده است.
به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح دیروز در گردهمایی معاونین برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی در خصوص نحوه تبلیغ صدا و سیما برای انصراف مردم در مرحله دوم یارانه ها اظهار داشت: تلویزیون به گونه ای تبلیغ می کرد که مردم ثبت نام کنند ضمن اینکه دهک نهم و دهم جامعه در تبلیغ تلویزیون گم شده بودند و تلویزیون تلاش خود را برای ثبت نام مردم انجام داد. من دیروز بعد از ظهر در رادیو شنیدم که امروز روز آخر ثبت نام است از این رو مردم جا نمانند و ثبت نام کنند.