بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 29 تير 1393      10:18

قیمت جهانی و داخلی خودروهای خارجی

نگاهی گذرا بر قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار ایران و مقایسه آن با قیمت نمایندگی و بازارهای جهانی نشان می‌دهد که ابزار تعرفه چه کمک بزرگی به خودروسازان داخلی کرده تا با خیال راحت و بدون نگرانی از کاهش مشتری به دلیل کیفیت پایین تولیدات، مدام به فکر افزایش قیمت باشند.

اقتصاد ایرانی: چند روزی است که بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی باز هم سر و صدای زیادی در محافل رسانه ای ایجاد کرده و انتقادات مردم نسبت به کیفیت پایین این خودروها و عدم تناسب آن با کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یافته است؛ خودروهایی که در بازار داخل به صورت انحصاری تولید و عرضه می شوند و به واسطه نبود رقیب قیمتی، یکه تاز بازار شده اند.

به گزارش فارس، یکی از دلایل اصلی این اتفاق را می توان سیاست های تعرفه ای دانست که به شدت کفه بازار را به نفع تولیدات داخل سنگین کرده و قیمت خودروهای وارداتی را به نحو قابل توجهی افزایش می دهد. بدیهی است که در چنین بازاری خودروهای وارداتی گرچه از نظر کیفیت قابل قیاس با تولیدات داخلی نیستند، اما به دلیل قیمت های بالایی که برای آنها در بازار داخل تعیین می شود، خریدار چندانی پیدا نخواهند کرد.

در چنین شرایطی مشتریان با قدرت خرید بالا و یا حتی متوسط ناچارند که از خودروهای تولید شده در داخل کشور استفاده کنند؛ خودروهایی که سازندگان آنها هر از گاهی بنا به دلایل مختلف اقدام به افزایش قیمت می کنند و چون هنوز فاصله تا رسیدن به قیمت خودروهای وارداتی زیاد است، می توانند بدون نگرانی از کاهش تقاضا و بدون تلاشی جدی به منظور افزایش واقعی کیفیت تولیدات به کار خود ادامه دهند.

در اینجا بد نیست نگاهی به قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار کشور داشته باشیم. قیمت هایی که در ادامه آمده چهار نرخ مختلف از خودروهایی با برندهای معتبر را نشان داده است. مروری بر این قیمت ها نشان می دهد که در صورتی که خودروسازان داخلی قرار بود بدون ابزار تعرفه به مقابله با خودروهای خارجی بروند، با چه قیمت هایی از سوی طرف مقابل مواجه بوده و چه رقبایی را پیش روی خود داشتند.

هیوندایی

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
IX35 158 22045 68.3 161
IX45 184 24950 77.3 205
I20 85 12115 37.5 90
I40 166 21000 65 172
سوناتا 158 21150 65.5 158
ولستر 123.5 17800 55 125.5
اکسنت 99 14645 45 98
الانترا 115 17250 53 121

تویوتا و لکسوس

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
کمری 155 22425 69.5 168
کرولا 118.2 16800 52 125
یاریس صندوقدار 105.8 14430 45 102
روفور 167 23550 73 212
هایلوکس 146 29740 92 165
GT86 139 21780 67.5 149
لکسوس IS250 255 36100 111 295
لکسوس  GS250 279 47700 147 350
لکسوس ES250 265 42190 130 270
لکسوس  CT200H 205 32050 99 205

کیا

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت در بازار داخل به میلیون تومان
اپتیما 158 21650 67 158
سول 123.6 14900 46 125
سراتو 4 در 128.9 15890 49 128
پیکانتو 69.8 8439 26 71
اسپورتیج 159 21600 67 157

بی ام و

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
320 253 43600 135 273
328 330 49000 151 314
520 291.5 54500 168 291
528 352 70780 219 450
X1 231 42200 130 220
X3 368.5 58533 181 385
Z4 330 54500 168 330

بنز

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
E250 410 68000 210 440

آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
رضا رجبی
يکشنبه 29 تير 1393      13:14

توجه داشته باشید که به اسم تعرفه 45% شده اما در واقع بیش از 100% است؛متولی کیه ؟قانون گذار کیه ؟ کارشناس کیه؟ وقتی همه مردم ایران از این دمل چرکین خبر دارن و راه حلش که حذف تعرفه هست رو میدونن پس چرا؛چرا؟؟؟؟ یعنی آقایون متولی و قانون گذار و کارشناس که عنان مملکت رو در دستان دارند نمیدونند؟؟؟؟؟پس باید صندلی شون برای اونایی که میدونند خالی کنند/. جناب سردبیر حرفم اشتباست؟؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir