بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1393      13:31

اشتباهاتی که با هدف کاهش هزینه ها رخ می دهند

کاهش خدمت رسانی به مشتری نخستین اقدامی است که برای کاهش هزینه ها انجام می شود ولی همین اقدام خسارت های بسیاری را برای صاحبان بنگاه ها دارد.

اقتصاد ایرانی: هنگامی که چرخ اقتصاد آن طور که باید نچرخد، بنگاه ها و صاحبان کسب و کار به فکر کاهش هزینه ها می افتند تا پول بیشتری پس انداز کنند و یا از این طریق کاهش درآمدها را جبران کنند. اما باید توجه داشت هر اقدامی که هزینه ها را کاهش دهد به بهبود وضعیت کسب و کار نمی انجامد و به خصوص ممکن است در بلند مدت آسیب هایی را به آن وارد سازد.

به گزارش خبرآنلاین، کارول رث، نویسنده کتاب "معادله کارآفرینی"، فهرستی از سه اشتباهی که ممکن است فعالان اقتصادی برای کاهش هزینه های مرتکب شوند را ارایه کرده است:

1. کاهش خدمات مشتری. هنگامی که صاحبان مشاغل کوچک تصمیم می گیرند که از هزینه های خود بکاهند معمولا نخستین اشتباهی که مرتکب می شوند کاستن از خدماتی است که به مشتری ارایه می دهند. برای مثال صاحب یک رستوران ممکن است تصمیم بگیرد که از تعداد گارسون های خود بکاهد، در نتیجه شدت کار گارسون های باقی مانده افزایش یافته و به طور حتم کیفیت خدماتی که به مشتری ارایه می شود افت خواهد کرد. کاهش خدمات مشتری به سرعت باعث نارضایتی او می شود و چه بسا به از دست دادن مشتری بیانجامد. رخدادی که به سختی می توان هزینه های ناشی از آن را جبران کرد.

2.  کاهش هزینه های بازاریابی. اشتباه دیگری که معمولا صاحبان کسب و کار برای کاهش هزینه ها مرتکب می شوند، کاستن از هزینه های بازاریابی است. کاهش چنین هزینه هایی باعث می شود تا شما سهم خود از بازار را از دست بدهید و آنگاه زمانی که رونق به اقتصاد بازگشت، به سختی خواهید توانست سهم از دست رفته را بازپس گیرید. شاید یافتن شیوه های ارزانتری برای بازاریابی واکنش مناسبی نسبت به دوران رکود باشد اما حذف آن ها در بلند مدت زیان قابل توجهی به بار خواهد آورد.

3. حذف پاداش کارکنان. کارکنان شما سهم قابل توجهی در موفقیت کسب و کارتان دارند برای همین ایجاد احساس رضایت در آن ها را نباید فراموش کرد. برای مثال اگر پنج شنبه ها از طرف رئیس برای کارکنان ناهار مفصلی خریداری می شود، حذف این عادت به این خاطر که اوضاع اقتصادی چندان خود نیست اقدام هوشمندانه ای به حساب نمی آید چرا که با نارضایتی کارکنان همراه شده و از انگیزه آن ها برای افزایش فروش می کاهد. کارل رث می گوید: "وفاداری کارکنان اهمیتی باور نکردنی دارد. کارمندان راضی باعث راضی نگه داشتن مشتریان خواهند شد."


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir