بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 26 بهمن 1393      14:33

تأکید سه قوه بر حل معضلات مطالبات است

معاون نظارتی بانک مرکزی در پنجمین همایش روسای موفق شعب موفق بانک‌های کشور افزود: در ۱۰ سال گذشته با افزایش رشد پایه پولی مواجه بودیم اما در مدت فعالیت دولت جدید شاهد رشد منفی پایه پولی بوده‌ایم که این دستاور قابل تأمل است.

اقتصاد ایرانی: حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در پنجمین همایش روسای موفق شعب موفق بانک های کشور که در محل بانک مرکزی در حال برگزاری است اظهار داشت: دولت یازدهم مبنای فعالیت خود را کنترل تورم از طریق کنترل پایه پولی ارائه کرده و خوشبختانه در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته است.
وی افزود: در ۱۰ سال گذشته با افزایش رشد پایه پولی مواجه بودیم اما در مدت فعالیت دولت جدید شاهد رشد منفی پایه پولی بوده ایم که این دستاور قابل تأمل است.
به گزارش بانک مرکزی، تهرانفر در ادامه اظهارداشت: از گذشته افزایش تعداد سپرده ها در شعب یکی از معیارهای سنجش مدیران موفق بوده است اما با توجه به اینکه پایه پولی منشأ اصلی گسترش تعداد سپرده ها است و با توجه به رشد منفی پایه پولی مطمئنا مثل گذشته شاهد افزایش آن نخواهیم بود و تنها تلاش مدیران برای انتقال سپرده از بانکی به بانک دیگر امکان پذیر است که به دلیل شرایط نقدینگی این اقدام آسان نیست و از طرفی با توجه به کنترل حجم نقدینگی توسط بانک مرکزی ایجاد سپرده جدید به مانند گذشته امکان پذیر نخواهد بود.
 
**
مشکلات نرخ سود مختص به چند سال اخیر است
معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده و تسهیلات و مشکلات آن اظهار داشت: در گذشته شورای پول و اعتبار نرخ سودی مشخصی را تعیین می کرد و بانک ها ملزم به تبعیت از این نرخ بودند. اما در چند سال اخیر نرخ سود بانکی به عنوان یک معضل مطرح می شود و کلیه فعالان نظام بانکی سعی در کنترل این موضوع دارند که گاها مؤثر نبوده است اما در مجموع باید به این موضوع توجه کرد بستر این موضوع تغییر کرده و دولت و بانک مرکزی در پی کنترل وضعیت سیستم بانکی و پایه پولی است و طبیعی است منابع به شکل سپرده به مانند گذشته استفاده نخواهد شد.
 
 **
تأکید سه قوه بر حل معضلات مطالبات است
حمید تهرانفر در ادامه در ارتباط با افزایش روزافزون میزان مطالبات اظهار داشت: متأسفانه نظام بانکی کشور در اکثر مواقع مورد اتهام های متعددی است.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که اغلب پیش می آید ارتباط پرسنل با مشتریان است که موجب می شود گاها برای وصول چک، پرداخت تسهیلات و ... حساسیت های جدی صورت نگیرد که موجب بروز مشکلاتی خواهد شد گاها در پرونده ها کاستی های اطلاعاتی مشاهده می شود که دلیل آنها سابقه مشتری است که در برخی مواقع خود مشکل ساز است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir