بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 24 اسفند 1393      13:50

۱۷۴ میلیون گردشگر چینی چه ثروتی را نصیب کشورهای میزبان می کنند

بر اساس گزارش بانک آمریکایی مریل لینچ (Merrill Lynch)، گردشگری بین‌المللی تا سال ۲۰۱۹ با موجی از ۱۷۴ میلیون گردشگر چینی مواجه خواهد شد که قصد دارند ۲۶۴ میلیارد دلار را صرف خرید در خارج از کشورشان کنند.

اقتصاد ایرانی: تجزیه و تحلیل جدید توسط بانک مریل لینچ (Merrill Lynch) نشان می دهد، حدود ۱۷۴ میلیون گردشگر چینی تا سال ۲۰۱۹ رقمی بالغ بر ۲۶۴ میلیارد دلار را (در سفرهای خارجی خود) خرج خواهند کنند؛ این درحالیست که این رقم در سال ۲۰۱۴ با ۱۰۹ میلیون گردشگر حدود ۱۶۴ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۱۴ تعداد گردشگران چینی که به کشورهای خارجی سفر کردند، با افزایش سالانه ۱۹.۵ درصدی به ۱۰۹ میلیون نفر رسید که این آمار در سال ۲۰۰۰ تنها ۱۰ میلیون نفر بود. بر اساس گزارش آکادمی گردشگری چین، سال گذشته بیش از ۱۶۳ میلیارد دلار توسط گردشگران چینی در خارج از کشور خرج شد.

در این گزارش آمده است: علاقه مندی چینی ها برای سفر به نقاط مختلف جهان در چند سال گذشته بشدت افزایش پیدا کرده است؛ درست شبیه زمانی که ژاپنی ها ۳۰ سال قبل سفر به مناطق مختلف جهان را آغاز کردند و پس از آن، جهان به تأمین نیازهای مشتریان ژاپنی وابسته شد. این روند (افزایش سفرهای خارجی گردشگران چینی) در مقایسه جمعیت ۱.۳ میلیاردی چین با جمعیت ۱۲۷ میلیون نفری ژاپن، گسترده تر و طولانی تر خواهد بود.

گزارش بانک آمریکایی عنوان می کند که افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله حدود ۳۵ درصد کل گردشگران چین را به خود اختصاص می دهند و ۲۷ درصد نیز افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله خواهند بود.

جهانگردان چینی بعنوان بزرگترین مصرف کنندگان کالاهای لوکس شهرت دارند؛ میزان فروش این کالاها به گردشگران چینی در اروپا در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۵ درصد گزارش شد که افزایش چهار برابری درمقایسه با چهار سال گذشته را نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات سازمان گردشگری جهانی ملل متحد (UNWTO)، چین از سال ۲۰۱۲ به بزرگترین بازار جهانگردان تبدیل شده است؛ در سال ۲۰۱۳ جهانگردان چینی ۱۲۹ میلیارد دلار در کشورهای خارجی خرج کردند که بیش از هر بازار دیگری در جهان است. متوسط هزینه یک گردشگر چینی در آلمان ۶۴۰ دلار بود که بالاترین میزان در تمام مقاصد است.

به گفته مدیر گروه گردشگری Caissa در هامبورگ، در حال حاضر صنعت اروپا توجه بیشتری به عادات خرید و مصرف گردشگران چینی دارد. شرایط مطلوب اعطای ویزا و افزایش سیاست های حمایتی در کنار فناوری اطلاعات، باعث تقویت رشد گردشگری چین شده اند.

مدیر مرکز فرهنگی چین در برلین معتقد است که چشم انداز گردشگری چین بسیار روشن است؛ این مسأله نه تنها به نفع اقتصادها در کشورهای هدف است، بلکه به درک متقابل و تبادلات فرهنگی کمک می کند.

با توجه به موارد ذکر شده می توان تدابیری اندیشید که بخشی از این مبلغ سهم جمهوری اسلامی ایران در جذب گردشگران چینی شود.

منبع: راشا تودی


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir