بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394      12:54

انجام مذاکره با بیش از ٣٠ شرکت بین المللی در قلب اروپا

اقتصاد ایرانی: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از مذاکره با بیش از ٣٠ شرکت اروپایی خبر داد و گفت: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت است.

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا با اشاره به نشست تجارت و سرمایه گذاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا که هفته گذشته در وین برگزار شد، افزود: در حاشیه این نشست مذاکراتی با نمایندگان حدود ٤٠ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران انجام شد.

وی گفت: پس از توافق ایران و ١+٥ شرکتهای اروپایی بسیار علاقمند به حضور در صنعت نفت ایران هستند اما ایران برای حضور اروپاییها شرایطی در نظر گرفته است.

وی با بیان این که صنعت نفت ایران نسبت به ١٢ سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، درباره شرایط حضور شرکتهای خارجی در ایران اظهار کرد: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی، مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت ایران است؛ ضمن این که این حضور باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا در وین، نخستین نشست مشترک پس از هشت سال بود که در سطح بالایی در اروپا برگزار شد، درباره نگرانی سازندگان داخلی درباره نادیده گرفتن آنها در دوران پساتحریم با تاکید بر حمایت وزارت از آنها گفت: استفاده از توانمندی بخش خصوصی و سازندگان داخلی از جمله ملاحظات جدی وزارت نفت در همکاری با شرکتهای بین المللی است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز در دیدار هفته گذشته (دوشنبه، ٢٩تیرماه) با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان با بیان این که شرکتهای آلمانی برای موفقیت در ایران باید به چند نکته توجه کنند، تصریح کرد: نخست آن که، ایران امروز با ١٢ سال گذشته کاملا متفاوت است و شرکتهای آلمانی اگر بخواهند در ایران فعالیت کنند باید به این تغییرات توجه کنند؛ چون ایران هم اکنون در بسیاری از زمینه ها صاحب تکنولوژی شده است.

زنگنه راز موفقیت شرکتهای آلمانی که بخواهند در زمینه تجهیزات در ایران کار کنند را منوط به مشارکت با شرکتهای ایرانی و دستیابی به بازاری بزرگتر از ایران دانست و در توضیح آن گفت: شرکتهای ایرانی با تکنولوژی برتر شرکتهای آلمانی و با برندهای شناخته شده می توانند هم برای تامین نیازهای کشور و هم برای صادرات، تجهیزات تولید کنند.

وی با تاکید بر این که شرکتهای آلمانی تنها به بازار ایران فکر نکنند، بلکه ایران را پایه فعالیتهای منطقه ای خود قرار دهند، افزود: این موضوع برای شرکتهای آلمانی که می خواهند بصورت EPC فعالیت کنند نیز صدق می کند.

زنگنه به شرکتهای آلمانی توصیه کرد: شرکتهای آلمانی می توانند با ثبت شرکت در ایران به نام خود و یا مشارکت با شرکتهای ایرانی از تسهیلات بیشتری برای اجرای پروژه در ایران برخوردار شوند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir