بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394      10:7

فروش محصولات هدف مشترک ایران – اروپا

اقتصاد ایرانی: ایران به پای ثابت لیست سفر هیات های تجاری تبدیل شده است. اندک مدتی پس از آنکه توافق هسته یی در نیمه ماه جولای در وین به دست آمد حال و هوای فضای اقتصادی کشور نیز با حضور مقام های بلندپایه اروپایی تغییر کرد. اروپایی ها دست از کارها و سفرهای همیشگی خود کشیدند و تهران را جایگزین برنامه های پیشین خود کردند.
به گزارش تعادل، شاید بهترین مصداق برای این جمله سفر لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه در چند روز اخیر به ایران باشد، مردی که پس از 17 سال از نخستین روزی که آخرین وزیر امورخارجه به تهران آمد، راهی ایران شد. او در بدو ورود خود به پایتخت ایران ترجیح داد از دنیای سیاست کمی فاصله گرفته و حضور خود را با خبری اقتصادی آغاز کند. خبری که مبنای آن حضور هیات بسیار مهم اقتصادی از شرکت های مختلف فرانسوی در شهریور ماه خواهد بود. اما حضور هیات های تجاری به اینجا ختم نمی شود چراکه بسیاری از تجار بر این باورند که نباید بازار ایران را جای تاخت و تاز خارجی ها کرد. آنان معتقدند که نباید تنها خریدار اجناس غول های بزرگ اقتصادی بود و باید به دنبال سرمایه گذاری مشترک با این کشور ها باشیم زیرا در غیر این صورت تجارت یک طرفه نهایتا به زیان اقتصاد و رشد اقتصادی کشور خواهد بود. این درحالی است در بسیاری از نشست هایی که در اتاق های مختلف بازرگانی درخصوص سفر هیات های اقتصادی کشورهای اروپایی برگزار شده همواره بر اهداف و منافع مشترک و فروش کالاهای ایرانی به این کشورها تاکید شده است.
از سوی دیگر در گفت وگوهایی که با رییس مشترک اتاق های مختلف بازرگانی داشتیم همه آنان به روابط دو سویه تاکید داشتند و بر این باور بودند که بدون برنامه ریزی مدون ایران می تواند مکانی برای بریز و بپاش اجناس خارجی باشد. آنان معتقدند که نخستین خواسته شان بعد از ورود این هیات ها تاکید به روابط دو جانبه و فروش کالاهای ایرانی است زیرا به باور رییس اتاق های مشترک، خارجی ها برای فروش آمده بودند نه خرید.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir