بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394      11:7

گزارش رقابتی بانکداری اسلامی در جهان

برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ سود ترکیبی بانک های شرکت کننده از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشت. اگر صنعت همچنان رشد سالانه دو رقمی خود را داشته باشد، تا سال ۲۰۱۹ تخمین زده می شود که این سود از مرز ۳۷ میلیارد دلار نیز بگذرد.

اقتصاد ایرانی: موسسه حسابرسی و حرفه ای ارنست و یانگ (Earnst and Young global Limited) طی گزارش وضعیت بانک های اسلامی در جهان را مورد مطالعه قرار داده است. در این گزارش نگاهی جدید به هسته بازارهای بین الملل انداخته شده است. این گزارش به این پرداخته است که چگونه نوآوری های دیجیتال به نحوی شایسته مدل بانکداری سنتی را تغییر خواهند داد.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ سود ترکیبی بانک های شرکت کننده از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشت. اگر صنعت همچنان رشد سالانه دو رقمی خود را داشته باشد، تا سال ۲۰۱۹ تخمین زده می شود که این سود از مرز ۳۷ میلیارد دلار نیز بگذرد.

نکات مهم

  • موسسه حسابرسی و حرفه ای ارنست و یانگ نظرات مشتریان بانک های اسلامی از قبیل عربستان سعودی، بحرین، کوویت، امرات متحده، مالزی، اندونزی، ترکیه، قطر و عمان در رسانه های اجتماعی  را در نظر گرفته است. نتایج حاکی از آنست که مشتریان رضایتی نسبی از بانکهای اسلامی دارند.
  • میزان دارایی های بانک های اسلامی به همراه بانکهای تجاری بیشتر از ۷۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ تخمین زده شده است.
  • گفته می شود میزان سود بانک های اسلامی تا سال ۲۰۱۹ سه برابر می گردد.
  • میزان دارایی های بانک های اسلامی مهم در اندونزی، عربستان سعودی، مالزی، امارات متحده و ترکیه به ۸.۱ تریلیون دلار تا سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
  • بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، میزان دارایی بانک های اسلامی جهان شاهد نرخ رشد مرکب سالیانه  در حدود ۱۷ درصد بوده است.
  • رشد مثبت در اندونزی دیده شده است. ترکیه و پاکستان با رشد ۵.۴۳ و ۷.۱۸ درصد و با نرخ رشد مرکب سالیانه  ۲۲ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند این ارقام مربوط به سالهای بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ می باشد.

آینده بانکداری اسلامی به سمت دیجیتال شدن است

بانک ها در حال حرکت به سمت فن آوری و خدمات پیشرفته هستند

  • مشتریان در دنیای مجازی بسیار فعال تر هستند و نظرات خود را نیز به اشتراک می گذارند
  • مهاجرت از کانالهای فیزیکی به دیجیتال توجه بیشتری نیاز دارد. نیمی از بانک های مورد مطالعه فاقد اکانت توییتر بودند و تنها یک از هجده بانک  سرویس کامل حمایت از مشتری در رسانه های مجازی  را داشتند.
  • بانک ها باید دنیای دیجیتال را مورد مطالعه قرار بدهند تا به سطحی از بینش در خصوص تجارب مشتریان در این فضا شوند.
  • چهار از ده بانک شرکت کننده به این فضا توجهی ندارند.
  • تجارب بانکداری خرد می تواند اکثریت قابل توجهی از مردم را قانع سازد تا بانک خود را عوض کنند.
  • حضور بانک ها در فضای دیجیتال کافی نیست. آنها از بانک هایشان این توقع را دارند که این خدمات بر اساس سبک زندگی ونیازشان تنظیم گردد.

جهت مطالعه و دریافت متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir