بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 شهريور 1394      9:56

جزئیات شناسایی کلاهبرداران بازار کار

یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه کلاهبرداران و دفاتر غیرمجاز کاریابی در بازار کار شناسایی می‌شوند، گفت: فعالان غیرمجاز در بازار کار به مراجع قضایی معرفی و تا ۴۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

اقتصاد ایرانی: مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت کار با اشاره به اقدامات وزارت کار به منظور جلوگیری از فعالیت دفاتر غیرمجاز کاریابی و کلاهبرداری های احتمالی از متقاضیان کار، گفت: این موارد در قانون پیش بینی شده و ادارات کار استان ها، شناسایی متخلفان احتمالی در این بخش را انجام می دهند.

به گزارش مهر، محمد اکبرنیا اظهار داشت: پس از شناسایی دفاتر غیرمجاز توسط پلیس پلمپ و با تکرار فعالیت نیز به مراجع قضایی معرفی و تا ۴۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد که البته این میزان جریمه هر سه سال یک بار افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه حق الزحمه ثبت نام و مشاوره دفاتر کاریابی کشور در بخش داخلی و خارجی برای سال ۹۴ پیش از این ابلاغ شده است، گفت: برای ثبت نام و مشاوره در بخش داخلی ۱۳ هزارتومان و در بخش خارجی ۲۰ هزار تومان حق الزحمه در نظر گرفته شده است که البته بعد از جذب افراد در بازار کار، این ارقام بیشتر می شود.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت کار افزود: بعد از جذب کارجویان و اشتغال به کار آنها در بخش داخلی، ۵۰ درصد حداقل حقوق به ازای هر یک سال کار و قراردادی که با بنگاه ها بسته شود، به دفاتر کاریابی تعلق می گیرد که براساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد در زمان جذب به بازار کار بیشتر از حداقل دستمزد بگیرند، ۲۰ درصد مابقی حداقل دستمزد نیز به عنوان حق الزحمه کاریابی ها پرداخت می شود.

اکبرنیا تاکید کرد: البته در مواردی کاریابی ها می توانند مبلغ حق الزحمه را از کارفرمایان دریافت و از کارجویان هم نگیرند. در بخش خارجی براساس وضعیت حقوقی کشور مبدا یک ماه دستمزد افراد کارجو به دفاتر کاریابی بین المللی تعلق می گیرد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : بازار کار - وزارت کار
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir