بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهريور 1394      10:37

خودروسازان در فکر حفظ بازار

مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: «این‌که کیفیت خودروهای داخلی با همتاهای خارجی فاصله دارد، غیرقابل انکار است و تلاش می‌کنیم تا سال ۹۷ به عدد منطقی برسد و در سال ۱۴۰۰ رقابت‌پذیر خواهد شد.»

اقتصاد ایرانی: مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا با بیان اینکه برنامه راهبردی توسعه صنعت خودرو با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیگیری می شود، گفت: «این صنعت قرار است تا سال ۱۴۰۰ به توان رقابت پذیری در سطح جهانی برسد.»

به گزارش خبرآنلاین، حسن قره ای در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: «این که کیفیت خودروهای داخلی با همتاهای خارجی فاصله دارد، غیرقابل انکار است و تلاش می کنیم تا سال ۹۷ به عدد منطقی برسد و در سال ۱۴۰۰ رقابت پذیر خواهد شد.»

وی با بیان این که رضایتمندی از محصولات خودرو شامل کیفیت خودرو و خدمات فروش و پس از فروش است، عنوان کرد: «شاخص رضایت به طور میانگین در این سه بخش ۶۵ درصد است که با بهترین شاخص دنیا یعنی ۷۵ درصد فاصله دارد و البته کاهش این فاصله ۱۰ درصدی به راحتی امکان پذیر نیست.»

قره ای افزود: «صنعت خودروسازی در داخل کشور با ۱۲۰۰ شرکت قطعه سازی ارتباط دارد که ۱۱۵۰ شرکت در بخش خصوصی است و در زنجیره تامین هم باید گاهی تا ۳۰۰۰ قطعه تامین شود که صنعت خودرو را به صنعتی پیچیده تبدیل می کند.»

وی گفت: «کیفیت قطعات تولید داخل و واردات در فرآیند خاصی کنترل می شود، اما کنترل ایمنی قطعات به صورت کامل و ۱۰۰ درصد است و هیچ گونه اغماضی نداریم.»

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا اظهار داشت: «قطعه سازان هم متناسب با کیفیت کار خود به گروه های مناسب و پایین تر دسته بندی شده اند که در گروه های مناسب فرآیندهای خودنظارتی بیشتر است.»

قره ای با بیان اینکه در شرکت های خودروسازی خارجی شاخص ایراد خودرو در چهار ماه اول تحویل به طور میانگین حدود دو ایراد است، گفت: «این شاخص در ایران به چهار ایراد می رسد.»

وی درباره هزینه تمام شده تولید هم گفت: «حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه تمام شده تولید خودرو را قطعات و ۱۴ تا ۱۵ درصد را مونتاژ خودرو تشکیل می دهد و امروزه اصلی ترین چالش خودروسازان هزینه تامین مالی است که افزایش نرخ ارز و تحریم ها این مشکل را بیشتر هم کرده است.»

قره ای افزود: «حدود ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و سه درصد عوارض و همچنین هزینه بیمه و شماره گذاری در مجموع حدود ۱۴ درصد هزینه تمام شده تولید خودرو را تشکیل می دهد که برای نمونه در پراید به ۳ میلیون و سه هزار تومان می رسد.»

وی درباره خدمات پس از فروش هم گفت: «گروه سایپا حدود ۶۶۰ نمایندگی در بخش خصوصی و سه نمایندگی هم در خود گروه دارد و بررسی ها نشان می دهد که رضایتمندی از خدمات پس از فروش در استان های شمالی تا حدودی بهتر از استان های جنوبی است که البته برای کاهش این فاصله تلاش می کنیم.»

قره ای ابراز امیدواری کرد «با رفع تحریم ها و جذب فناوری های جدید و همچنین توسعه دانش و بهبود کیفیت قطعات داخلی صنعت خودروسازی بتواند به جایگاه شایسته خود برسد که در این زمینه هم برنامه ریزی خوبی صورت می گیرد.»


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir