بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394      10:38

فرماندهان اقتصادی؛ کلیددار مذاکرات تجاری

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه فرماندهان اقتصادی از بخش خصوصی و دولت، کلیددار مذاکرات تجاری با هیات‌های خارجی شده‌اند که به ایران سفر می کنند، گفت: استراتژی ما پیاده‌سازی الگوی برد - برد است.

اقتصاد ایرانی: حسین ابویی مهریزی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیشبرد مذاکره با هیات های خارجی مشخص شده است، گفت: از این پس به نظر می رسد کشورهای اروپایی برای پیشبرد مذاکراتی که در دور اول با شرکتهای ایرانی داشته اند، به ایران برگردند و بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالان اقتصادی را برای همکاری به این شرکتها معرفی خواهد کرد که زمینه کاری مشترکی با شرکتهای خارجی داشته باشند. اما به هرحال، استراتژی ما پیاده سازی الگوی برد- برد است.

به گزارش مهر، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که بتواند مذاکرات را به نحوی پیش برد که تاثیرات آن، هم وزن تاثیر مذاکرات هسته ای در اقتصاد ایران باشد؛ به این معنا که تلاش داریم تا الگوی مذاکرات هسته ای را برای مذاکرات اقتصادی هم اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه وزرات صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی را در مذاکرات پساتحریم ایفا می کند؛ خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، نقشه راهی را برای مذاکرات اقتصادی با شرکتهای خارجی ترسیم کرده است و بیشترین حجم مذاکرات با شرکت های خارجی را نیز این وزارتخانه انجام می دهد. در این میان هر هیات اقتصادی که به ایران بیاید، در چارچوب خاص و مشخصی با آن مذاکره می شود و در بیشتر مذاکرات هم این خط مشی به گونه ای رعایت می شود که نتیجه آن، دستاوردهای مهمی برای اقتصاد کشور باشد.

به گفته ابویی مهریزی، تمام مذاکرات اقتصادی با مسئولیت و نظارت شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش می رود و البته در بسیاری از موارد، جزئیات مذاکرات با سایر بخش های مرتبط در دولت نیز چک می شود اما مسئولیت بیشتر مذاکرات با هیات های خارجی با وزارت صنعت است.

وی ادامه داد: بر این اساس، قرار بر این است که علیرغم اینکه مذاکرات به صورت جمعی با شرکتهای خارجی انجام می شود، هر کشوری که به ایران هیات اعزام می کند، پیش از ورود، تمام اطلاعاتش در وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز شود و بنابراین مشخص باشد که هر شرکتی که با آن مقام خاص یا تحت عنوان هیات تجاری به ایران می آید و پای مذاکره با ایران می نشیند، در چه حوزه ای فعالیت می کند و چه توانمندی دارد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir