بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دى 1394      10:14

ضرورت رقابتی شدن بنگاه‌ها در دوران پسابرجام

اقتصاد ایرانی: قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت به تشریح مهمترین ضرورت های بخش خصوصی در دوران پسابرجام پرداخت و تصریح کرد که بنگاه های خصوصی باید ایجاد ظرفیت های رقابتی خود را برای حضور در بازار های جهانی آماده کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی خسروتاج درباره مهمترین ضرورت های بخش خصوصی در دوران پسابرجام گفت: امروز با اجرایی شدن برجام مشکلاتی که در بستر حرکت بخش خصوصی برای حضور در بازارهای جهانی وجود داشت حل شده و وظیفه دولت این بود که در جهت این بسترسازی برای بخش خصوصی اقدام کند.

وی افزود: اما از این نقطه به بعد بنگاه ها باید خودشان را برای حضور در بازارهای جهانی آماده کنند به همین دلیل این ضرورت وجود دارد که بنگاه های ما ظرفیت رقابتی داشته باشند و بتوانند در شرایط تولید رقابتی محصول خود را در بازار جهانی با کیفیت مطلوب عرضه کنند.

خسروتاج ادامه داد: امروز بنگاه ها با سازو کارهایی که برای فروش و بازاریابی وجود دارد از جمله روش های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مجازی و سایر روش هایی که یک بنگاه موفق از آن ها استفاده می کند با قیمت و هزینه تولید محصولات شان را پایین می آورند. آنچه امروز مطرح است این موضوع است که شرکت ها و فعالان اقتصادی چگونه بتوانند محصول و تولید رقابتی خود را متناسب با نیاز بازار فراهم کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: یکی از بزرگترین وظایف تشکل هایی مانند اتاق بازرگانی و اتحادیه های صادراتی این است که در جهت توانمندی اعضا یشان حرکت کنند. اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی از منابع مختلف از اعضای اتاق در قالب درصدی از فروش و سودشان پول دریافت می کنند برای همین این منابع باید در جهت حمایت از اعضا اتاق و اتحادیه های صادراتی بکار گرفته شود.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی اگر می خواهد از اعضا خود پول دریافت کند حتما باید زمینه حضور آنها را در بازار های جهانی و در قالب نمایشگاه های بین المللی فراهم کنند، همچنین باید برای شرکت های کوچک و متوسط هزینه این نمایشگاه ها با تخفیف همراه باشد.

خسروتاج تصریح کرد: آنچه در فضای پساتحریم برای کشور پیش آمده است این است که اتاق های بازرگانی باید با یک برنامه جامع هدف گذاری کرده و در تجارت جهانی حضور داشته باشند. با تحولاتی که در تجارت جهانی پیش آمده سال گذشته 19 میلیارد دلار حجم تجارت جهانی بوده که ما هم باید ببینیم در کدام کالاها و برای کدام کشور ها می توانیم جایگاه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه دولت ها بسترسازی است، اما کار اصلی برعهده بنگاه ها است. بنگاه ها باید بگویند چه توقعاتی برای فعالیت دارند و چه موانعی برای صادرات وجود دارد تا دولت با مذاکره مشکلات را حل کند اما آن کسی که باید در صحنه رقابت حضور داشته باشد بنگاه های اقتصادی هستند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir