بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 بهمن 1394      15:39

تحولات شرکت‌های بزرگ دیجیتال

اقتصاد ایرانی: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی نوشته است که انقلاب دیجیتال هم اکنون نه تنها در حال تغییر شرکت ها بلکه تمامی بخش صنعتی است. در این دنیای جدید، شرکت های بزرگ آنالوگ – شرکت های بزرگ و موفقی که پیش از انقلاب دیجیتال وجود داشته اند – این احساس را می کنند که از همه طرف در محاصره کسب و کارهای نوآورانه ای قرار گرفته اند که بازارهای سنتی را هدف قرار داده اند. اما با این حال این شرکت ها همچنان زمانی کافی برای تطابق یافتن با شرایط جدید وجود را دارند و برای آن ها دیر نشده است، خصوصا اینکه آن ها برای مقابله با حملات و توسعه طلبی های شرکت های کوچک و چالش برانگیز از منابع قابل توجهی برخوردار هستند، منابعی همچون میزان سرمایه در اختیار، نشان های تجاری و روابط قوی با مشتریان، که جدای از طیف وسییعی از توانایی ها و دهه ها دانش عملی نهادینه شده در آن ها است.

تبدیل شدن به شرکت های عظیم دیجتال نیازمند تغییراتی اساسی تر و فراتر از صرف سرمایه گذاری در آخرین فناوری های دیجیتال است. شرکت ها نیازمند جستجوی مدل های کسب و کار نوین، بازاندیشی بنیادی در مورد مدل های عملیاتی، بررسی دوباره چگونگی جذب و تقویت استعدادهای دیجیتال، و در نظر گرفتن این موضوع است که چگونه می توانند موفقیت تجارت و کسب و کار خود را بسنجند.

این گزارش بر حوزه های زیر متمرکز است:

مدل های کسب و کار دجیتال: شرکت ها نیازمند تغییر بنیادی در شیوه شناخت، توسعه و به راه انداختن شرکت ها و سرمایه گذاری های کسب و کار نوین هستند.

مدل های عملیاتی دیجیتال: این گزارش مدل های اساسی طراحی شده برای عصر دیجیتال را ارائه کرده و گام های مورد نیاز برای اجرای آن ها را بر می شمارد. رهبران تجاری یک رویکرد ناب را هم در بخش کارکردهای هسته ای و حمایتی دنبال می کنند.

استعدادها و مهارت های دیجیتال: این گزارش به چگونگی جذب، حفظ و توسعه استعدادهای درست توسط شرکت های بزرگ تجاری نگاهی می اندازد. این گزارش همچنین ضرورت هایی را که باعث می شود سازمان ها پذیرای تحولات اجتماعی شده و هزاران نفر را به پیوستن به نیروی کار تحت هدایت خود تشویق می کنند تحت بررسی قرار داده است. در نهایت نیز این گزارش به ارزیابی چگونگی تطابق شرکت ها با شیوه های مختلف کار کردن، همچون به کارگیری روبات ها یا نیروی کار موقت (مطابق یک نیاز خاص) می پردازد.

مقیاس های سنجش دیجتال: بسیاری از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که شاخص های سنتی کارایی دیگر برای سنجیدن کارایی کسب و کارهای دیجیتال موثر نیستند. این گزارش مقیاس های سنجش دیجیتالی که ارزشمند هستند را برشمرده و اهمیت رصد و نظارت – و واکنش – لحظه به لحظه به آن ها را توضیح می دهد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : مجمع جهانی اقتصاد
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir