بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395      11:27

خسارات جاده های مرگ در تایلند

پلیس مصمم به کاهش نرخ مرگ و میر است. ولی نشانه های کمی از موفقیت در این زمینه وجود دارد. کشته شدن ۳۸۰ نفر تنها در ژانویه بالاترین رقم در سالهای اخیر به شمار می رود.

اقتصاد ایرانی: در بین کشورهایی که سازمان بهداشت جهانی امنیت جاده های آنها را اندازه گیری می کند، تایلند تنها کمتر از لیبی نسبت به جمعیت سرانه، آمارهای کشنده تری دارد. هر سال بیش از 24 هزار نفر در جاده های تایلند کشته می شوند و نرخ مرگ و میر در این کشور بالاتر از سایر کشورهای جنوب شرق آسیا است.

یک کارشناس در دانشگاه سونگلا در این باره گفت: تا همین اواخر گزارش های نادرست موجب شده بود تا این مشکل پنهان باقی بماند. جاده های تایلند شلوغ است و این مساله محدودیت زیادی را برای حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است. جاده های تایلند پر از موتورسیکلت ها و اسکوترهای آسیب پذیری است که سه چهارم آمارهای مرگ و میر را تشکیل می دهند. تنها نیمی از رانندگان کلاه ایمنی اجباری را بر سر می گذارند.

محدودیت های سرعت بسیار بالا است، 80 کیلومتر در ساعت در مناطق شهری و مقام های محلی قدرت محدودی برای تغییر آن دارند. دوربین های ترافیک رو به افزایش است، ولی کمتر از نیمی از تایلندی ها جریمه های رانندگی را می پردازند. خط قرمز دولت به این معناست که گواهینامه های رانندگی به ندرت باطل می شود.

میرجام سیدیک از بنیاد پیشگیری آسیب آسیا می گوید: شاید تایلند جاده های بهتری نسبت به همسایه خود یعنی کامبوج داشته باشد ولی این مساله تنها موجب می شود که رانندگان با سرعت بیشتری برانند. مایکل وودفورد از بنیاد جاده های امن تر نیز گفت: در شرایطی که جاده های داخلی به سوی بزرگراه های وسیع گسترش پیدا کرده ولی استانداردهای ایمنی با سرعت متناسبی گسترش نیافته است.

تایلندی ها تحمل کمتری نسبت به آمارهای مرگ و میر در جاده ها پیدا کرده اند ولی واکنش سیاستی می تواند ملال آور باشد. این سخت است که ببینند گواهی نامه های رانندگان توقیف شده و آنها اجازه رانندگی نداشته باشند. پیشنهادهای جدیدی مطرح شده است که خواستار انجام آزمون های روانی بر روی افراد زیر 25 سالی است که خواستار دریافت گواهی نامه رانندگی هستند. حکومت نظامی تایلند اعلام کرده است که این مساله تحت بررسی قرار دارد. بازنگری قوانین امنیت جاده تحت بررسی است و مقام ها طی ماه جاری اعلام کردند که رانندگان خطرآفرین مجبور به کار در سردخانه می شوند. دانیل کرتز از سازمان بهداشت جهانی می گوید: سیاست جدید مربوط به توقیف خودروها و موتورسیکلت هایی که توسط رانندگان مست رانده می شود، یک گام مهم است.

وودفورد نیز گفت: پلیس مصمم به کاهش نرخ مرگ و میر است. ولی نشانه های کمی از موفقیت در این زمینه وجود دارد. کشته شدن 380 نفر تنها در ژانویه بالاترین رقم در سالهای اخیر به شمار می رود.

دولت باید تایلندی ها را متقاعد کند که تخلفات جدید بدون نرمش، اعمال قانون خواهد شد. پلیس به یک راننده از یک خانواده ثروتمند اجازه داده است تا آزمایش الکل یا مواد مخدر را انجام ندهد. این مساله موجب شده تا شهروندان عادی تایلندی تصور کنند که قانون به سادگی از سوی ثروتمندان با اعمال نفوذ روبرو می شود.

منبع: اکونومیست

 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir