بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1395      11:37

آلمان؛ بهشت کارآفرینی

اقتصاد ایرانی: آینده مبهم اقتصاد جهانی و سرعت چشمگیر پیشرفت تکنولوژی، کارآفرینی را دشوار کرده است. جهان هر روز شاهد تغییرات بسیاری است با این حال قوانین اولیه که برای راه اندازی کسب وکار جدید به کار می آید هنوز تغییری نکرده است. امروزه راه اندازی کسب وکار جدید به عنوان موتور رشد اقتصادی به شمار می آید و بسیاری از کشورها، افزایش میزان کارآفرینی را در برنامه های خود قرار داده اند. کارشناسان طی تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که در کشورهایی با اقتصاد توسعه یافته به علت داشتن زیرساخت ها و نهادهای سیاست گذاری و حمایتی مورد نیاز، راه اندازی کسب وکارهای جدید بازدهی اقتصادی بالایی دارد. از طرفی باید در کشورها شرایطی فراهم باشد که شهروندان با کمترین هزینه بتوانند کسب وکار خود را راه اندازی کنند.
به گزارش تعادل، در آخرین گزارش به دست آمده بریتانیا به عنوان کشوری معرفی شده که بیشترین هزینه را در راه اندازی کسب وکار داشته است. هزینه های صرف شده در راه اندازی کسب وکار جدید در این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۲.۱ میلیارد یورو برآورد شده است. این هزینه در سال ۲۰۱۵ حدود ۱.۴ میلیارد یورو بوده است. از آنجا که در اتحادیه اروپا هزینه های شروع یک کسب وکار نسبت به سایر نقاط جهان کمتر است این افزایش هزینه ها برای آغاز کسب و کار در بریتانیا می تواند، نشان دهنده تاثیرات برگزیت بر اعتماد سرمایه گذاران و شهروندان باشد. پیش بینی ارائه شده از شرایط بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، ریسک راه اندازی کسب وکار جدید را افزایش داده و باعث شده که شهروندان بریتانیایی نتوانند به راحتی و با هزینه های کم، کسب وکار خود را راه اندازی کنند.
سوئد نیز در سال ۲۰۱۶ با افزایش هزینه های راه اندازی کسب وکار مواجه بوده است. این هزینه ها در سال ۲۰۱۵ حدود ۸۷۲ میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۱۶ به یک میلیارد دلار رسیده است.
در این میان آلمان تنها کشوری است که شاهد کاهش هزینه ها برای راه اندازی کسب وکار جدید در سال ۲۰۱۶ بوده است. میزان هزینه های راه اندازی کسب وکار در آلمان در سال ۲۰۱۵ حدود ۱.۹ میلیارد یورو بوده که در سال ۲۰۱۶ به ۹۷۵ میلیون یورو کاهش یافته است. آن طور که در بسیاری از گزارش ها آمده، آلمان یکی از جذاب ترین مکان ها برای راه اندازی کسب وکار به شمار می رود. زیرساخت های مناسب، کمک های مالی دولتی و چارچوب مشخص برای سرمایه گذاری خارجی از عواملی است که راه اندازی کسب وکار را در این کشور تسهیل کرده و هزینه های کارآفرینی را کاهش داده است.
فرانسه نیز از دیگر کشورهایی است که با افزایش هزینه ها برای راه اندازی کسب وکار در سال ۲۰۱۶ روبه رو بوده است. همانطور که گفته شد در این گزارش، میزان هزینه های راه اندازی کسب وکار در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با یکدیگر مقایسه شده است. فرانسه در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۶ رشد اقتصادی ضعیفی را تجربه کرد و تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول ۲۰۱۶ شاهد روندی منفی بود. به نظر می رسد، مشکلات اقتصادی این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۶ از مهم ترین دلایل افزایش هزینه های راه اندازی کسب و کار در این کشور باشد. در سال ۲۰۱۵ این هزینه ها حدود ۷۵۶ میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۱۶ به ۹۵۴ میلیون دلار رسیده است.
اسپانیا، ایرلند و هلند از دیگر کشورهای بررسی شده در این گزارش است که با افزایش چشمگیر هزینه های کسب وکار در نیمه اول سال ۲۰۱۶ مواجه بوده اند. اسپانیا در سال ۲۰۱۵ مبلغی حدود ۶۰ میلیون یورو برای راه اندازی کسب وکار جدید هزینه کرده بود که این مبلغ در سال ۲۰۱۶ به ۲۴۸ میلیون یورو افزایش یافت. در ایرلند نیز هزینه های ایجاد کسب جدید در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۹۶ میلیون یورو بوده که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۲۳۸ میلیون یورو رسیده است. همانطور که اشاره شد، هلند نیز در کسب وکار جدید در سال ۲۰۱۶ با افزایش هزینه مواجه بوده است.
افزایش هزینه ها در راه اندازی کسب وکار نشان دهنده موانعی برای اشتغال زایی در کشورهاست. به نظر می رسد در سالی که گذشت، اوضاع اقتصادی کشورها و مسائل داخلی و سیاسی از مهم ترین عواملی بوده که کسب وکارهای جدید را با چالش و افزایش هزینه روبه رو کرده است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir