بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 4 فروردين 1392      14:19
از سرگیری منازعات خودرویی در سال جدید

پژویان: آقایان دیر رسیدند، جلسه برگزار نشد

جلسه شورای رقابت و کمیسیون اصل نود برگزار نشد تا بررسی موضوع قیمت گذاری خودرو به بعد از تعطیلات موکول شود

جلسه اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با رئیس شورای رقابت که قرار بود برای بررسی بیشتر قیمت گذاری خودرو برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.

آخریم روزهای سال گذشته چالش سختی بر سر قیمت گذاریخودرو میان شئرای رقابت و خودروسازان سر گرفته بود که قرار بود موضوع با ورود کمیسیون اصل نود به ماجرا، حل و فصل شود. اولین جلسه میان شورای رقابت و نمایندگان مجلس، چند روز مانده به آغاز سال جدید برگزار شد اما نتیجه ای در بر نداشت به همین دلیل مقرر شد موضوع در جلسات بعدی بررسی شود. بر این اساس جلسه ای در سال جدید تدارک دیده شد که به گفته پژویان این جلسه تشکیل نشد.

رئیس شورای رقابت گفت: جلسه پایان سال شورای رقابت با نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ درباره قیمت گذاری خودرو برگزار نشد.

جمشید پژویان در گفت و گو با فارس درباره آخرین نشست خود با اعضای کمیسیون اصل نود که قرار بود حول محور قیمت گذاری خودرو برگزار شود، گفت: من در کمیسیون اصل نود حاضر شدم، اما آقایان دیر رسیدند و چون من جلسه دیگری داشتم،جلسه کمیسیون اصل نود تشکیل نشد.

پژویان اظهار داشت: بعد از تعطیلات نوروز مباحث مربوط به قیمت گذاری خودرو دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش شورای رقابت در پایان سال ۹۱ قیمت تمام شده ۵ خودرو که دارای سهم ۹۰ درصدی در تولید دو شرکت ایران خودرو و سایپا هستند را بر اساس تورم نیمه دوم سال اعلام کرد.

بر اساس این قیمت ها خودروسازان باید اقدام به اصلاح آخرین قیمت های خود کنند که این کار هنوز انجام نشده است.

خودروسازان که بر اساس قیمت گذاری سازمان حمایت محصولات خود را می فروشند حاضر به اصلاح قیمت ها طبق مصوبه شورای رقابت نشدند. رئیس انجمن خودروسازان به صراحت اعلام کرد که زیر بار مصوبات شورای رقابت نمی روند. از سوی دیگر جمشید پژویان، شورای رقابت را مسوول قیمت گذاری خودرو می داند و بارها اعلام کرده است، سازمان حمایت مسوولیتی در این زمینه ندارد. او معتقد است باید تصمیمات شورای رقابت در این زمینه اجرا شود چراکه بخشی از سهام خودروسازان بزرگ در بورس عرضه شده است و از آن زمان به بعد شورای رقابت مسوولیت نظارت بر عملکرد خودروسازان را دارد. با این وجود اما تصمیم این شورا مبنی بر قیمت گذاری 5 خودروی پر تیراژ بر اساس تورم، توسط خودروسازان اجرا نشده است و کمیسیون اصل نود مجلس هم برای حل این اختلافات وارد ماجرا شده است که هنوز نتیجه ای از آن حاصل نشده است.

قرار است بعد از تعطیلات موضوع پیگیری شود اما نکته مهم این است که این اختلافات، بازار خودرو را تحت الشعاع قرار داده و معاملات را حتی در روزهای پایانی سال گذشته به شدت کاهش داد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir