بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396      14:38

بازار مردانه، موفقیت‌ زنانه

تامین سرمایه، بزرگ‌ترین چالش پیش روی کسب‌وکارهای زنان در سطح جهان است. به طوری که درصد بالایی از مشاغل کوچک زنان در کشورهای درحال توسعه با مشکل بودجه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این درحالی است که طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده با توجه به میزان کسب سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار ثابت شده که زنان ۲۳ درصد از مردان موفق‌تر هستند.

اقتصاد ایرانی: تامین سرمایه، بزرگ ترین چالش پیش روی کسب وکارهای زنان در سطح جهان است. به طوری که درصد بالایی از مشاغل کوچک زنان در کشورهای درحال توسعه با مشکل بودجه دست وپنجه نرم می کنند. این درحالی است که طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده با توجه به میزان کسب سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار ثابت شده که زنان ۲۳ درصد از مردان موفق تر هستند.

به گزارش تعادل، این تحقیق از نتایج بررسی مجموع کمپین های جمع آوری سرمایه به دست آمده و نشان می دهد، کمپین هایی که توسط مردان ایجاد شده حدود ۸۴ هزار مورد بیشتر از زنان بوده است. طبق آمار از مجموع کمپین های جمع آوری سرمایه حدود ۱۳۹ مورد آن متعلق به مردان و نزدیک به ۵۵ هزار مورد کمپین هایی بود که زنان برپا کردند. هر چند که فعالیت مردان در برپایی کمپین های جذب سرمایه بیشتر است اما زنان سهم بیشتری از این کمپین ها به دست آورده اند علاوه بر این زنان نتایج قابل توجهی در چندین بخش نیز به دست آورده اند.

آن طور که در این گزارش آمده به طور کلی زنان در جمع آوری منابع مالی برای کسب وکار خود حدود ۲۲ درصد موفقیت کسب کرده اند که این میزان موفقیت در مردان ۱۷ درصد اعلام شده است. در ادامه این تحقیقات، میزان موفقیت مردان و زنان در جذب سرمایه به تفکیک حوزه های کسب وکار پرداخته شده است.

هیچ شکی وجود ندارد که تکنولوژی در قلمرو حاکمیت مردان است اما در سال های اخیر بسیاری از زنان، کسب وکارهای بسیاری در این حوزه شروع کردند و علاوه بر آنکه سرمایه گذاران خوبی در حوزه آی تی و تکنولوژی هستند در جمع آوری منابع مالی نیز از مردان موفق تر عمل کردند. آن طور که آمار نشان می دهد در مجموع کمپین هایی که برای جذب سرمایه در مشاغلی در حوزه تکنولوژی است، میزان موفقیت زنان ۱۳ درصد و میزان موفقیت مردان ۱۰ درصد بوده است. این میزان موفقیت زنان در کسب منابع مالی در حوزه رسانه و سرگرمی به ۳۰ درصد می رسد که مردان در این حوزه تنها ۲۳ درصد موفقیت کسب کرده اند.

کارمندان زن برای چندین سال متوالی از کار کردن در حوزه تکنولوژی دیجیتال و آی تی فاصله داشتند؛ چراکه معمولا درصد اشتباه بالاتری نسبت به مردان داشتند و همین موضوع باعث بدبینی به موفقیت آنان در این حوزه شده بود. در سال های اخیر گزارش های متعدددی نشان داده که تعداد کارمندان زن در این حوزه از مردان بیشتر شده است. علاوه بر این طبق این گزارش، زنان در کمپین های جمع آوری سرمایه برای کسب وکارهایی در حوزه تکنولوژی دیجیتال از مردان موفق تر بوده اند. میزان موفقیت برای زنان در این مورد حدود ۱۶ درصد و برای مردان ۹ درصد اعلام شده است.

در سال های اخیر تقاضای خرده فروشی به واسطه شهرنشینی و گسترش طبقه متوسط افزایش یافته همچنین ورود هر چه بیشتر زنان به بازار کار نیز در این افزایش تاثیرگذار بوده است. آن طور که در این گزارش نیز به آن اشاره شده در میان کمپین هایی که برای جمع آوری منابع مالی برای کسب وکارها نیز بر پا شده، زنان موفقیت بیشتری کسب کرده اند. طبق آمار موفقیت زنان در این کمپین ها ۲۲ درصد و موفقیت مردان ۱۸ درصد بوده است.

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد در مجموع ۱۹۴ هزار کمپین از طرف مردان و زنان برای جمع آوری منابع مالی برای شروع کسب وکارهای جدید برپا شده که کمتر از نیمی از این کمپین ها متعلق به زنان بوده است. با این حال میزان درآمدی که زنان از برپایی کمپین ها به دست آورده اند بیشتر از درآمد مردان است. آن طور که آمار نشان می دهد، زنان در این کمپین ها توانسته اند حدود ۸۷ دلار درآمد داشته باشند که این میزان درآمد برای کمپین های مردان نزدیک به ۸۳ دلار اعلام شده است. طبق این گزارش زنان در دهه های اخیر حضور پر رنگ و موفقی در عرصه های مهم و کلیدی سیاسی، اقتصادی، تجاری و البته تکنولوژی داشته اند. این موضوع علاوه بر بالا رفتن تخصص و مهارت آنان می تواند نشان دهنده افزایش آگاهی اجتماعی درخصوص اعتماد به مهارت زنان باشد. بسیاری از گزارش ها نیز با اعلام آماری از موفقیت زنان در حوزه های اقتصادی و کسب وکار، مهارت آنان را تایید می کند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir