بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 23 مهر 1396      13:22

نگاهی به توزیع استارت‌آپ‌ها کشورها از سال ۲۰۱۳

طبق گزارش‌های به دست آمده، در دهه گذشته، چین به عنوان مرکز رشد بسیاری از استارت‌آپ‌ها در جهان شناخته شده است.

اقتصاد ایرانی: طبق گزارش های به دست آمده، در دهه گذشته، چین به عنوان مرکز رشد بسیاری از استارت آپ ها در جهان شناخته شده است. این کشور، علاوه بر آنکه یکی از کشورهای مطرح در تولید فناوری در جهان است، چشم انداز گسترده یی در مورد راه اندازی کسب و کارهای جدید دارد تا حدی که در سال های اخیر، مهم ترین رقیب امریکا در استارت آپ ها شده است.

به گزارش تعادل، نکته قابل توجه در پیشتازی چین آن است که امریکا در حال از دست دادن رهبری کارآفرینی در حوزه های فناوری بوده و همین موضوع می تواند برگ برنده یی برای کارآفرین های چینی محسوب شود. این در حالی است که تا پیش از این، امریکا به عنوان یکه تاز جهان در بحث استارت آپ ها به شمار می رفت. طبق آمار، در سال های گذشته، حدود ۵۵ درصد از استارت آپ ها در این کشور قرار داشت اما گزارش های جدید، خبر از شکست امریکا در مقابل چین دارد. در سال ۲۰۱۳، بیش از ۷۰ درصد از استارت آپ های جهان مربوط به امریکا قرار داشت. این در حالی بود که سهم چین از کسب و کارهای جدید در جهان، صفر بود. سهم ۲۵ درصدی دیگر کشورها نیز در مقایسه با امریکا بسیار محدود بود.

پس از آن، چین با تکیه بر فناوری های نوین و استارت آپ ها، حرکت به سمت رشد در زمینه علمی و اقتصادی آغاز کرد. در سال ۲۰۱۴، زمانی که فراگیری استارت آپ ها در امریکا کاهش یافته و به ۶ درصد رسید، چین توانست به سهم ۱۲ درصدی در راه اندازی کسب و کارهای جدید در جهان دست یابد. همزمان با رشد چین در استارت آپ ها، روز به روز از قدرت امریکا در این زمینه کاسته شد. در سال ۲۰۱۵، امریکا با کاهشی ۱۳ درصدی در راه اندازی کسب و کارهای جدید، به سهمی حدود ۴۹ درصد در جهان دست یافت. در این سال، چین توانست حدود ۲۸ درصد از سهم کسب و کارهای نوپا در جهان را دراختیار داشته باشد. به گفته تحلیلگران، فرهنگ کارآفرینی در چین، بسیار رقابتی است. مردم در این کشور، به دلیل توانایی ضعیف مالی نسبت به کشورهای غربی بیشتر کار می کنند. بنابراین استارت آپ ها در این کشور سریع تر رشد می کنند و از طرفی در سال های اخیر در چین، مصرف و تقاضا بسیار افزایش یافته است. این موارد منجر شد تا چین در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، رشد قابل توجهی در استارت آپ ها و کسب و کارهای نو در جهان داشته باشد. طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۶، این کشور حدود ۲۹ درصد و در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ نیز سهم ۳۶ درصدی در استارت آپ ها به خود اختصاص داده است. هر چند بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این بازار توانایی رقابت با نمونه قدرتمند امریکایی را ندارد اما آمار نشان می دهد که باتوجه به کاهش سهم امریکا در آغاز کسب و کارهای جهانی، چین ممکن است به زودی رقیبی قدرتمند برای این کشور شناخته شود. در سال ۲۰۱۶، سهم امریکا در استارت آپ ها حدود ۴۳ درصد و نیمه نخست سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۴۱ درصد اعلام شد.

در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ که سهم امریکا در استارت آپ ها کاهش یافته و چین روز به روز قدرتمندتر می شد، سایر کشورها در زمینه شروع کسب و کارهای جدید، نوسان چندانی را تجربه نکردند.

آن طور که در سایر گزارش ها آمده، در کشورهای غربی ازجمله امریکا، نگرانی های بسیاری برای کسری مالی، راه اندازی شغل های تولیدی و نوسان قیمت ارز وجود دارد. همین موضوع منجر به کاهش رشد استارت آپ ها در این کشور شده، این در حالی است که چین قصد دارد به بزرگ ترین تولیدکننده کالا و خدمات فناوری در جهان تبدیل شود. همچنین این کشور به دنبال داشتن هسته فناوری، طراحی، ریزپردازنده ها، سخت افزار، نرم افزار و برند محصولات است. چین قصد دارد جایگزین قدرتمندی برای استارت آپ های امریکایی شود و آن طور که آمار نشان می دهد به زودی به هدف خود دست خواهد یافت.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : استارت‌آپ‌ها - چین - آمریکا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir