بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 14 آبان 1396      15:21

ایران در لجستیک با ۱۶ پله ارتقا به رتبه ۹۶ رسید

رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران گفت: ایران در زمینه لجستیک با ۱۶ پله ارتقا به رتبه ۹۶ جهان دست یافته است اما به لحاظ عملکرد لجستیکی فاصله بسیاری با چشم‌اندازهای ما دارد.

اقتصاد ایرانی: مسعود پل مه در همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران افزود: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص عملکرد ترانزیتی به گروههایی به شرح کشورهای برتر لجستیکی، کشورهای دارای لجستیک منسجم، کشورهای دارای عملکرد نسبی و کشورهای ضعیف طبقه بندی می کند.
وی اظهارداشت: موقعیت سوق الجیشی ایران در منطقه خاورمیانه به لحاظ قابلیت تبدیل به مرکز(هاب) لجستیکی به منظور برقراری ارتباط تجاری بین آسیا - افزیقا - اروپا و ارتباط زمینی و دریایی ایران با ۱۵ کشور موقعیت ممتازی را برای ایران در منطقه به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران یادآورشد: طبق برآوردهای مستند ۹۰ درصد زمان گردش کالا در فرایندهای لجستیکی انجام می شود و این چرخه نشانگر نقش بسیار مهم لجستیک و به خصوص رقابت پذیری خدمات لجستیکی است.
پل مه بیان داشت: ترانزیت در واقع تنها یکی از مهمترین مصادیق وابسته به مسائل پیش گفته است که می تواند درآمدزایی و اشتغال زایی را برای کشور در بر دشاته باشد.
دبیر همایش حمل و نقل لجستیک خاطرنشان کرد: لجستیک می تواند به عنوان یک صنعت مستقل اشتغال زا و درآمدزا مطرح باشد که علاوه بر تامین نیاز بنگاه های داخلی قادر به ارائه خدمات زنجیره ای برای طیف گسترده ای در منطقه و جهان شود.
پل مه با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که بالقوه یک کشور تجاری -لجستیکی محسوب می شود تصریح کرد: ایران در زمینه لجستیک با ۱۶ پله ارتقاء به رتبه ۹۶ دست یافته است اما به لحاظ عملکرد لجستیکی فاصله بسیاری با چشم اندازهای ما دارد.
رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران خاطرنشان کرد: طبق مستند موجود سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا در ایران ۱۲ درصد است در حالی که میانگین جهانی ۶ درصد است
پل مه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی رقبای ایران خاطرنشان کرد: ایجاد انواع هاب های لجستیکی مانند بنادر خشک و مراکز لجستیک با هدف ایجاد یکپارچگی در زیرساخت های حمل و نقل و بهره گیری از اقتصاد مقیاس در شیوه های کم هزینه تر مانند حمل و نقل ریلی، ارائه انواع خدمات ارزش افزوده در زمینه خدمات لجستیکی، ایجاد شرکت های لجستیکی در قالب طرف های سوم و چهارم، توجه ویژه به حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل چند وجهی و به کارگیری سیستم های ردیابی و رهگیری کالا از مهم ترین اولویت های لجستیکی ایران است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir