بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396      13:22

اولویت برندها در انتخاب محصول

اقتصاد ایرانی: اولویت افراد برای خرید محصولات مختلف (پوشاک، اتومبیل، تجهیزات منزل، مواد غذایی و...) در تمام کشورها متفاوت است؛ چرا که انتخاب آنها به عوامل بسیاری مانند شرایط جغرافیایی، فرهنگی، نیازهای ضروری، غرور ملی، درآمد و شرایط اقتصادی کشورشان بستگی دارد که آنها را به سمت انتخاب برندهای مختلف هدایت می کند.

به گزارش تعادل، در برخی موارد محصولات به دلیل قدمت تولید و شناخته شده بودن در میان مصرف کنندگان محبوبیت دارند. در این شرایط برند آن محصول اهمیت چندانی ندارد و کیفیت آن محصول مشتریان خود را حفظ می کند. این در حالی است که در سال های اخیر گسترش دیجیتال سازی، جهانی شدن و رشد شهرنشینی در سال های پیش رو اقتصاد بسیاری از کشورها را متحول کرده است. علاوه بر این، بسیاری از شرکت های قدیمی جای خود را به ابرقهرمانان بازارهای در حال ظهور داده اند. بر این اساس با توجه به سرعت چشمگیر دگرگونی جهان افراد به دنبال تعلق به گروه هایی هستند که بتوانند با استفاده از نشانه ها، نظرات و شخصیت خود را به دیگران نشان دهند. با توجه به این تغییرات در سبک زندگی، برند محصولات به عنوان یکی از مهم ترین عوامل کسب موفقیت آن محصول شناخته شده است. بررسی های جدید مصرف کنندگان جهانی که در آغاز سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان می دهد که توجه به برند و نام تجاری محصولات در میان امریکایی ها اهمیت خاصی دارد. همچنین در این بررسی ها، کالاهایی معرفی شده که برند آنها اولویت مهمی در انتخاب محصول توسط امریکایی ها به شمار می رود. بر اساس نتایج بررسی های صورت گرفته در میان امریکایی ها حدود ۶۳ درصد از آنها در هنگام خرید تلفن های همراه هوشمند توجه خاصی به برند آنها دارند. آن طور که گفته شده، بازار گوشی های هوشمند نیز یکی از مهم ترین بازارهای جهان به شمار می رود. در این میان بازار امریکا از نظر فناوری و اقتصادی، تاثیر قابل توجهی بر بازارهای جهانی دارد. سالانه برندهای مطرح جهانی تلفن های همراه هوشمند، طرح های جدیدی در این بازار به مشتریان خود ارائه می دهند.

پس از تلفن های همراه هوشمند برندسازی در بازار مد و پوشاک امریکا اهمیت قابل توجهی دارد. در میان سایر محصولات مورد نیاز امریکایی ها، برند و نام تجاری کفش و لباس تاثیر بسزایی در انتخاب محصول دارد. آن طور که در این بررسی ها گزارش شده، ۵۳ درصد از امریکایی ها در انتخاب لباس و کفش خود توجه ویژه یی به مارک و برند آنها دارند. تلویزیون و تجهیزات صوتی-تصویری از دیگر کالاهایی است که برند آنها نقش پررنگی در فروش دارد. طبق این گزارش حدود ۴۸ درصد از امریکایی ها اعلام کرده اند که زمان خرید تلویزیون و وسایل صوتی-تصویری برند محصول اهمیت خاصی برای آنها دارد.

طبق آخرین گزارش های منتشر شده از سال ۲۰۱۷، قیمت سوخت، شرایط فروش متنوع و وضعیت اقتصادی، میلیون ها خودرو از نمایشگاه ها به خیابان های امریکا سرازیر شده اند. آن طور که گفته شده، شرکت های خودروسازی امریکا علاوه بر محبوبیت در همان کشور بسیاری از بازارهای جهانی را نیز در دست دارند. طبق این گزارش نیز حدود ۴۷ درصد از امریکایی ها زمان خرید اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه توجه خاصی به برند و شرکت سازنده آنها دارند. این میزان توجه به برند در زمان خرید در خرید لوازم خانگی برای ۴۴ درصد از امریکایی ها اولویت دارد. در امریکا فست فود و برگرها مشتریان بسیاری دارد، همچنین این محصولات در کشورهای دیگر نیز مخاطبان خاص خود را دارد. آن طور که در بررسی ها اعلام شده حدود ۴۲ درصد از امریکایی ها زمان خرید مواد غذایی و نوشیدنی های غیرالکلی توجه خاصی به نام محصول و برند آنها دارند. در خرید لوازم آرایشی و عطرها نیز برند محصولات برای ۳۹ درصد از امریکایی ها در اولویت انتخاب قرار دارد. در ادامه این گزارش نیز مبلمان منازل و وسایل کودک از دیگر محصولاتی است که در زمان خرید برند آنها برای امریکایی ها اهمیت دارد.

آن طور که گفته شده، نام های تجاری، مجموع عباراتی هستند که به منبع و گزاره ارزشی خاص دلالت دارند. به این ترتیب برندها می توانند در دنیای امروز مخاطبان را در انتخاب محصول هدایت کنند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir