بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردين 1397      13:50

بسترهای مناسب تبلیغات

اقتصاد ایرانی: در گذشته، روزنامه، مجله، رادیو و تلویزیون، از بسترهای مهم تبلیغات در سراسر جهان به شمار می رفتند. آگهی دهندگان، مبالغ قابل توجهی هزینه می کردند که کسب و کار خود را در این رسانه ها معرفی کنند. با ورود اینترنت به زندگی افراد و گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتال، استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی، تغییرات چشمگیری پیدا کرد.

بسیاری از گروه های تبلیغاتی و بازاریابان، گروه هدف خود را تغییر داده و از رسانه های سنتی (تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجلات) به سمت ابزارهای دیجیتال و اینترنت حرکت کردند. در سال های اخیر، تلفن های همراه هوشمند به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده اند. در واقع این ابزار تا حد قابل توجهی جایگزین بسیاری از رسانه ها شده است. براین اساس کارشناسان تبلیغات، توجه بسیاری به تلفن های همراه هوشمند داشته و برنامه های تبلیغاتی خود را از طریق این ابزار به مخاطبان ارائه می کنند.

به گزارش تعادل، همچنین آگهی دهندگان تمایل بیشتری دارند تا محصولات شان جهت تبلیغ از این رسانه معرفی شود. باتوجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه هوشمند، پیش بینی تبلیغات جهانی براین است که تا سال ۲۰۲۰ آگهی دهندگان بیش از ۷۲ میلیارد دلار برای تبلیغات در تلفن های همراه هزینه کنند. آن طور که در بسیاری از گزارش ها گفته شده، اپلیکیشن های تبلیغ و بازی های موبایلی به کسب وکار ها فرصت می دهند تا در معرض دید میلیون ها نفر قرار گرفته و برند خود را معرفی کنند.

همچنین، تبلیغات موبایلی بیش از هر روش تبلیغاتی دیگر کسب وکار را به مشتریان نزدیک می کند و روش های ارائه آمار دقیق، تجزیه و تحلیل مسیر بازاریابی را تسهیل می بخشد. پس از موبایل ها به نظر می رسد تلویزیون در میان سایر رسانه ها همچنین تاثیر خود را در جذب مشتریان داشته باشد، چراکه طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال ۲۰۲۰، آگهی دهندگان حدود ۶.۹ میلیارد دلار جهت معرفی محصولات خود از تلویزیون هزینه خواهند کرد. آن طور که گفته شده، تبلیغات تلویزیونی یکی از جامع ترین تبلیغات برای کسب وکارها و برند های مختلف معرفی شده است.

مخاطبان تلویزیون بسیار زیاد هستند و در شبکه های معروف و در میان یک برنامه پرمخاطب، تبلیغ می تواند به بیش از ۵۰ درصد مردم یک کشور نمایش داده شود. در این بررسی، تبلیغات محیطی رتبه سوم را در میزان محبوبیت بین مخاطبان به خود اختصاص داده اند. ابزاری مانند بیلبوردها در تبلیغات محیطی بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب می آیند؛ رسانه یی که می تواند پیام آگهی دهنده را به موثرترین شکل به مخاطب منتقل کند.

براین اساس، گفته شده که تبلیغات محیطی نیز در کنار سایر رسانه ها در میان مخاطبان و آگهی دهندگان محبوبیت داشته و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳ میلیارد دلار صرف آگهی در این رسانه شود. همچنین در این گزارش، پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۱ میلیارد دلار، آگهی دهندگان برای تبلیغ کالای خود در سینما هزینه کنند و نزدیک به ۱.۱ میلیارد دلار نیز صرف تبلیغات در میان برنامه های رادیویی شود. در بسیاری از گزارش ها، اشاره شده که باتوجه به افزایش کاربران تلفن های همراه هوشمند و لپ تاپ و تبلت ها، کاربران کامپیوترهای خانگی کاهش قابل توجهی یافته اند.

براین اساس، افراد کمتری نیز با این ابزار از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که هزینه تبلیغات در اپلیکیشن های نصب شده بر کامپیوترهای خانگی رشد منفی داشته باشد. آن طور که در این گزارش گفته شده تا سال ۲۰۲۰ هزینه یی که آگهی دهندگان صرف معرفی محصول خود از طریق کامپیوترهای خانگی می کنند، حدود منفی ۲.۴ میلیارد دلار خواهد داشت. در سال های اخیر در بسیاری از گزارش ها، خبر از پایان زندگی روزنامه های کاغذی مطرح است. آن طور که گفته می شود، به نظر می آید که روزنامه های کاغذی در آینده یی نزدیک در سراسر جهان منقرض شوند.

همچنین خبرها حاکی از آن است که تعداد تیراژ مطبوعات دچار رکود شده و درآمد آنها از تبلیغات کاهش یافته است؛ به خصوص اینکه اقبال عمومی به سوی اینترنت فزونی یافته و از طریق شبکه های اجتماعی از به روزترین اخبار مطلع می شوند. در تازه ترین گزارش ها نیز، پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ هزینه یی که آگهی دهندگان برای معرفی محصول خود در رسانه های کاغذی می کنند، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. گفته می شود که در دو سال آینده، هزینه تبلیغات در مجلات منفی ۴.۶ میلیارد دلار و در روزنامه ها حدود منفی ۷ میلیارد دلار باشد. طبق بسیاری از گزارش ها، صنعت رسانه در تلاش است با این واقعیت کنار بیاید که تنها نسل های قدیمی تر هنوز به خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو یا حتی دیدن اخبار شبانگاهی می پردازند، اما نسل جدید رفتار دیگری دارند؛ آنها اخبار را پس از اینکه ۱۲ ساعت آنلاین بوده، کهنه خواهند یافت.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir