بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 12 خرداد 1392      13:22
نقش غیرقابل انکار اتاق بازرگانی برای کاندیداها

بخش خصوصی از انتخابات چه می خواهد؟

محسن جلال پور/ نایب رئیس اتاق ایران

توجه نامزدهای ریاست جمهوری به استفاده از دانش مسوولان اتاق بازرگانی نقطه قوت پارلمان بخش خصوصی کشور است و این توجه و تمایل نامزدهای ریاست جمهوری به مسوولان اتاق بازرگانی ایران (اشاره به معرفی محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان مسوول اقتصادی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها) برخلاف نظر بعضی از منتقدان، نقطه قوت اتاق به شمار می آید؛ اگرچه تاکنون چنین مسوولیتی از سوی اتاق پذیرفته نشده و در مصاحبه و بیانیه های اتاق نیز این موضوع تصریح شده است. 
البته توجه داشته باشید نامزدهای ریاست جمهوری در شرایطی هستند که باید از بهترین چهره ها و بهترین برنامه ها برای تبلیغات خود استفاده کنند و طبیعی است اتاق ایران با داشتن افراد صاحبنظر و تنها تهیه کننده برنامه علمی اقتصادی مورد توجه کاندیدا قرار گیرد.
اما تصمیم هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر این است که اتاق به عنوان یک نهاد قانونی، مشاور همه نامزدها باشد، ولی از جانبداری پرهیز کند.
علاوه بر بیانیه هیات نمایندگان اتاق ایران، اتاق هم اکنون «مجموعه اقتصاد ایران ارزیابی روند و برنامه عملی» را برای همه نامزدهای انتخاباتی ارسال کرده است و همچنین متناسب با تمایل نامزدها نشست های حضوری داشته است که شاید یکی از دلایل سوءتفاهم پیش آمده همین بوده باشد.
در هر حال اگرچه نقش اتاق بازرگانی ایران برای کاندیداهای ریاست جمهوری، غیرقابل انکار است، اما به نظر مسوولان اتاق، اتاق بازرگانی ایران صرفا مشاور قوای سه گانه است و باید به جای حضور مستقیم در ستادهای انتخاباتی، از این ظرفیت گسترده خود برای تقویت و توسعه اقتصاد کشور بهره برداری کند.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir