بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 19 خرداد 1392      11:46

دلیل کاهش عرضه خودرو به بازار

دبیر انجمن خودروسازان، کمبود قطعه را دلیل اصلی کاهش تولید خودرو عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم توزیع سوخت با استاندارد یورو ۴ در حال نامه نگاری هستیم تا زمان الزام تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ تغییر کند.

احمد نعمت بخش در گفت و گو با فارس اظهار داشت: طبق اعلام مسئولان، توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در برخی از استانها از اواخر مرداد یا اوایل شهریور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم عرضه بنزین یورو 4 در تمام کشور برای رساندن استاندارد تولید خودرو به یورو 4 افزود: با توجه به این مسئله، تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه درست نخواهد بود و این مسئله باعث زیان خریداران می شود.

نعمت بخش با اشاره به بحث های مطرح شده از سوی مسئولان سازمان محیط زیست در مورد الزام خودروسازان به تولید خودروی یورو 4 در شرایطی که هنوز سوخت یورو 4 توزیع نشده است، تصریح کرد: نامه ای در شکایت از سازمان محیط زیست تنظیم و به سازمان بازرسی کل کشور ارائه کرده ایم.

وی افزود: معقولانه این است که مصوبه دولت در مورد الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه، اصلاح شود و این زمان موکول شود به زمانی که سوخت یورو 4 توزیع سراسری می شود.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در مذاکره با دولت این مسئله را که تولید خودرو با استاندارد یورو 4 به زمان توزیع سراسری سوخت یورو 4 موکول شود، پیگیری خواهیم کرد.

قطعه سازان عامل کاهش تولید خودرو

دبیر انجمن خودروسازان در مورد دلیل کاهش تولید شرکت های خودروساز و عدم پاسخگویی آنها به نیاز خریداران که باعث افزایش دوباره قیمت ها در بازار شده است نیز گفت: خودروسازان تلاش می کنند تا تولیدشان را افزایش دهند ولی با مشکل تأمین قطعه روبرو هستند.

وی با اشاره به کاهش تولید خودرو در ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، توضیح داد: خودروسازان، هر قطعه را به طور متوسط از سه منبع تأمین می کنند که در حال حاضر حداقل یکی از این سه منبع تعطیل شده است و دو شرکت دیگر نیز با مشکل تولید مواجه هستند.

نعمت بخش تأکید کرد: قطعه سازان بدلیل ضعف مالی و عدم پرداخت کامل طلب آنها از سوی خودروسازان نتوانسته اند قطعات را به موقع و به اندازه به خط تولید خودروسازان ارائه کنند و علاوه بر این، بخشی از قطعات خودرو نیز که از خارج تأمین می شد با مشکل خرید روبرو است.

وی با بیان اینکه خودروسازان به دنبال دریافت پیش پرداخت از خریداران و یا فروش اموال مازاد خود برای تأمین نقدینگی هستند، گفت: زمانی که مشکل تأمین قطعه برطرف شود، تولید نیز افزایش خواهد یافت ولی نمی توان زمانی برای این مسئله اعلام کرد.

به گفته وی، ایران خورو قبلاً روزی 3 هزار دستگاه خودرو تولید می کرد که در حال حاضر این رقم به هزار تا 1200 دستگاه رسیده است.

تعیین قیمت جدید تندر در انتظار تعیین تورم بخشی صحیح

دبیر انجمن خودروسازان در مورد تعیین قیمت جدید تندر و مگان نیز گفت: هنوز قیمتی برای این خودروها تعیین نشده و تا زمانی که تورم بخشی درستی برای این خودروها مشخص نشود، عرضه آنها با قیمت های قبل انجام می شود.

تحریم صنعت خودروسازی

وی در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا برای صنعت خودروسازی ایران نیز گفت: آمریکا هم متوجه شده که صنعت خودروسازی در ایران اهمیت زیادی دارد.

نعمت بخش با بیان اینکه صنعت خودروسازی پس از نفت، دومین صنعت مهم کشور است، گفت: میزان فروش صنعت خودروسازی در سال 90 حدود 27 هزار میلیارد تومان بود که رقم قابل توجهی است و علاوه بر این، صنعت خودروسازی باعث فعال شدن بسیاری از صنایع دیگر خواهد شد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که تحریم ها علیه صنعت خودروسازی افزایش می یابد، دولت باید حمایت بیشتری از این صنعت داشته باشد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir