بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : جمعه 24 خرداد 1392      13:13
یک داستان واقعی از سرگردانی ارزی مسافران در فرودگاه امام (ره)

سوءاستفاده و کسب درآمد یک بانک از التهاب ارزی

یکی از بانک ها که به تازگی خصوصی شده برای اعطای ارز مسافرتی شرایط پیچیده ای را در نظر گرفته است و با روشی عجیب از پول مسافران نزد بانک بهره برداری می کند

بعد از بروز التهابات ارزی و تغییر شرایط پرداخت ارز مسافرتی، مسافران پروازهای خارجی برای دریافت ارز توسط بانک عامل با سرگردانی مواجه می شوند و به بهانه های مختلف با سوء استفاده از این شرایط به کسب درآمد با روش های نامتعارف می پردارند.

یکی از مسافران خارجی از ایجاد سرگردانی مسافران خارجی در فرودگاه امام (ره) توسط بانک ملت و کسب سود این بانک به تبع ایجاد این شرایط، گلایه کرد.

این شهروند می گوید: برای دریافت 300 دلار، ارز مسافرتی به نرخ مبادله ای به بانک ملت مراجعه کردم که بعد از چند بار رفت و آمد، فرم پر کردن و پرداخت پول به ازای 300 دلار 2 هزار و 520 تومانی، حواله ای صادر و اعلام کردند که برای دریافت ارز به هنگام سفر به شعبه این بانک در فرودگاه امام مراجعه کنیم.

این مسافر ادامه می دهد: در فرودگاه با صف طویل مقابل شعبه مواجه شدیم اما با این وجود کارمند بانک اعلام کرد که سیستم قطع است و نمی تواند صحت حواله ها را چک و ارز پرداخت کند. از ساعت 12 شب تا 3 بامداد که ما آنجا بودیم به هیچ یک از مسافران ارز داده نشد. شخصی آجا بود که برای سفر چند روزه فقط 200 دلار آزاد خریداری کرده بود و بر روی 300 دلار مبادله ای حساب باز کرده بود. بانک شعبه فرودگاه هم هیچ عملیاتی انجام نمی داد و امکان بازپس گیری پول هم وجود نداشت. به طوری که برخی مجبور شدند سفر خود را کنسل کنند، چراکه ارز کافی برای انجام سفر نداشتند.

این مسافر می افزاید: بعد از برگشت از سفر هم گفتند به دلیل اینکه در گیت ورودی به ایران هستید امکان دریافت ارز وجود ندارد و اگر تا شش ماه دیگر قصد سفر دوباره خارجی داسته باشید می توانید این ارز را هنگام سفر دریافت کنید وگرنه به شعبه بانک مراجعه کنید و ریال دریافت کنید. ما هم به شعبه صادرکننده حواله یعنی شعبه سرافراز در خیابان شهید بهشتی مراجعه کردیم تا پول خود را بگیریم اما بانک در این شرایط مبلغی را از پول اولیه کم می کند و اینگونه حساب می کند که انگار دلاری را خریده ایم و حالا می خواهیم آن را بفروشیم در این شرایط، قیمتی کمتر از آنچه پرداخت کرده ایم، بازمی گرداند که حدودا برای هر دلار 70 تومان است.

بانکی که به تازگی نام بانک خصوصی را هم یدک می کشد با این روش برخورد، بدعت جدیدی را در مشتری مداری آغاز کرده است. مسافرانی که با بهانه جویی و بدعهدی بانک به هنگام سفر بعد از سرگردانی چند ساعته هم موفق به دریافت ارز نشده اند، به جای دریافت خسارت از بانک باید مقدای کمتر از اصل پول خود دریافت کنند و به این وسیله به بانک عوارض بدهند. به غیر از اینکه پول آنها بدون هیچ حساب و کتابی نزد بانک باقی می ماند و بانک از آن بهره می برد مبلغی هم از آن کسر می کند که معلوم نیست به چه قاعده ای و چه منطقی است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir