بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1392      18:8

ارسال ۳۸میلیون نامه‌وتلفن به‌دولت احمدی‌نژاد

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ضمن تشریح سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت گفت: در دو دولت احمدی نژاد 38 میلیون رکورد ارتباط مردمی شامل پیام، ایمیل، نامه مکتوب و حضوری در سفرهای استانی و تماس با شماره 111 که سامانه ارتباط مردم با دولت است، ثبت شده است.

عادل محمدیان رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در تشریح سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، اظهار داشت: ما اخیرا مصوبه ای به نام نظامنامه مدیریت و ارتباطات مردمی داشتیم که مصوبه شورای عالی اداری بود و در صد و شصتمین جلسه مورد تصویب قرار گرفت و برای ابلاغ از طریق دبیرخانه این شورا با امضای رئیس جمهور به دستگاه هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند، ابلاغ شد.
محمدیان با بیان این که این نظامنامه شامل ارتباطات مردمی در 3 قوه می شود، تصریح کرد: یکی از آرزوهای دلسوزان انقلاب در این سه دهه این بوده است که سازوکاری فراهم شود که وقتی مردم مراجعه می کنند جواب خود را از دستگاه های مربوطه بگیرند و سازمان های اجرایی نیز خود را موظف به پاسخگویی بدانند.
به گزارش فارس، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به نظرات، شکایات و ایده های مردم باید مرجعی متقن و مربوط به حاکمیت ایجاد می شد تا مردم بتوانند حرف خود را بزنند، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت نهم و دهم و رویکردی که در حوزه ارتباطات مردمی ایجاد شد، رئیس جمهور این موضوع را تثبیت کرده و از این رو این رویکرد توسعه یافت.

*ثبت 38 میلیون نامه مردمی در دولت احمدی نژاد
وی افزود: امروز در مجموع اقدامات این دو دولت بالغ بر 38 میلیون رکورد ارتباط مردمی شامل پیام، ایمیل، نامه مکتوب و حضوری در سفرهای استانی و تماس با شماره 111 که سامانه ارتباط مردم با دولت است، ثبت شده است.
محمدیان تصریح کرد: ما با این تثبیت همه میراث گذشتگان و اقدامات این دو دولت را برای آیندگان باقی گذاشتیم تا دولت های بعدی بدانند که کار خود را از صفر آغاز نمی کنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه این مصوبه تکالیف مختلفی را برعهده گذاشته است و مجموعه ای که باید در بستر این سامانه اجرایی شود، سامانه الکترونیکی مردم و دولت است، یادآور شد: این سامانه ابزاری کارآمد، به روز و مردمی برای نظام اداری و اجرایی است که از این رو تلاش شده به عنوان یک الگوی ماندگار باشد.
وی با اشاره به اینکه ما در ارتباط خود با مردم به عنوان متولیان اصلی نظام جمهوری اسلامی مطالبات آنها را به صورت فرد به فرد بررسی می کنیم، تصریح کرد: این فرد می تواند یک الگوی بین المللی در سطح کشورهای اسلامی و غیر متعهد باشد.
محمدیان این عملکرد در ارتباطات مردمی را در کشور بی سابقه عنوان کرد و افزود: با این مصوبه این کار الزام آور شد و ما شاهد استقرار نظام جامع ارتباط مردمی هستیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه به دلیل حجم بالای مطالبات مردمی در سفرهای استانی رئیس جمهور خواست این موضوع سازمان یافته دنبال شود تا به تک تک مطالبات مردمی پاسخ دهیم، اظهار داشت: اوایل پاسخ هر نامه به صورت مکتوب صورت می گرفت اما با ثبت نامه های مردمی در این سامانه پاسخ آنها به صورت پیامکی داده می شود.

* فعالیت «سامد» در 31 استان کشور
وی با بیان اینکه مردم می توانند بعد از ثبت پیام خود به همان سامانه زنگ زده و با کد ملی کارهای خود را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: برای این کار سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت تحت عنوان «سامد» به وجود آمد و به دست رئیس جمهور افتتاح شد؛ ما در این سامان به جای اینترنت از شبکه دولت استفاده می کنیم و مرکز فناوری نهاد نیز کنترل آن را برعهده دارد.
محمدیان با بیان اینکه ما در 31 استان مرکز داریم که در تماس مردم با سامانه 111 همکاران کارشناسان ما پاسخگو خواهند بود، تصریح کرد: این کارشناسان بیش از 100 ساعت آموزش دیده اند و همچنین دستگاه های اجرایی در مرکز و استانداری های و فرمانداری ها در این شبکه هستند و در سطح ملی نیز نهاد ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات مردمی این مهم را نظارت و ارزیابی می کند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، گفت: در حال حاضر 11 هزار و 640 کارتابل برای مدیران وجود دارد که اگر نامه ای مکتوب و ایمیلی رسید در این سامانه ثبت می شود و برای پاسخگویی که به بالاترین سطح مدیریت این استان ارجاع داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ما می توانیم به صورت آنلاین مشخص کنیم که در هر استان چند تماس صورت گرفته است، یادآور شد: خط 6133 نظارت بر این مرکز را برعهده دارد که اگر کسی قانع نشد و یا از پاسخ خود راضی نبود می تواند از این طریق طرح شکایت کند.
محمدیان با بیان اینکه ما به طور متوسط 5 هزار و 500 تماس به صورت روزانه در این شبکه داریم و در هر استان نیز 450 نفر پاسخگو وجود دارد که باید بحث تکریم را اولویت دهند، افزود: همه مکالمات ضبط می شود و در صورت نداشتن طبقه بندی محرمانه می توان آن را به مدیر مربوطه ارجاع داد.

* تشکیل کارگروه ایده ها برای ثبت اختراعات
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برخورداری از کارگروه ایده ها در این سامانه که به ثبت اختراع نیز اقدام می کند، یادآور شد: ما کاری تحت عنوان تجلی خدمت را آماده کردیم که به رئیس جمهور نیز تقدیم شد و در این شورا افرادی متشکل از وزرا، معاونین رئیس جمهور، استانداران و دو نفر از نمایندگان مجلس نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه در رأس این شورا رئیس جمهور حضور دارد یک پدیده خوب دیگر نیز که بر اساس این مصوبه صورت گرفت را مدیریت شبانه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تشکیلات دولتی بعد از ساعت اداری فعال نیستند، ضرورت داشته ما مدیریت شبانه را راه اندازی کنیم.
محمدیان یکی دیگر از کارهای دولت نهم و دهم را مقالات چهره به چهره ملاقات کرد.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir