سال گذشته رنو از طریق شرکای خود 100.000 دستگاه خودرو در ایران تولید کرده بود اما مجبور شد که فعالیت هایش را در ایران متوقف نماید و این در حالی است که پژو نیز در سال 2012 بالاجبار از بازار ایران خارج شده بود.
به دلیل تحریم های دستوری از سوی ایالات متحده ی آمریکا و متعاقب کاهش فروش در ایران، دو برند خودروسازی فرانسوی، رنو و پژو، بیشترین خسارت را در تاریخ فعالیت خود تجربه کرده اند.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل رنو اظهار داشت: اوباما دستور داده بود که فعالیت های خود با ایران را تعطیل کنیم. در غیر این صورت، شرکت هایی که با ایران تجارت می کردند از هر گونه فعالیت در آمریکا منع می شدند. به همین دلیل، مذاکرات دیپلماتیک در این باره میان دولت های فرانسه و ایالات متحده ی آمریکا انجام گردید و رنو مجبور شد پس از پژو، فعالیت های پرسود خود در ایران را تعطیل نماید.
پژو نیز پیشتر تحت فشار جنرال موتورز، که اواخر فوریه ی 2012 قرارداد شراکت میان خود امضا کرده بودند، ایران را ترک کرده بود. پس از آن، صادرات قطعات خودروی پژو که سنتاً در ایران تولید می شد، در سال 2012 تعطیل گردید. پژو اعلام کرد این دستور در چهارچوب پیروی از قوانین بین المللی بوده است اما منابع داخلی تردید نداشتند که این کار با اعمال فشار جنرال موتورز انجام گرفته است.
این ضربه ی بزرگی برای پژو بوده که معادل 313.000 دستگاه خودرو در سال 2012 و بالقوه 400.000 دستگاه برای سال 2013 است. ایران در سال 2010 نزدیک به 467.000 دستگاه و در سال 2011، حدود 457.900 دستگاه خودرو از گروه پژو جذب کرده بود. پژو تا پیش از اعمال تحریم ها، نزدیک به 30% از نیاز بازار محلی ایران را تأمین می کرد. به گفته ی یکی از مقامات این شرکت، سودی که پژو بدین وسیله به دست می آورد، بسیار بالا بود.