بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1392      15:6

ستاره‌های 50 درصد هتل‌ها واقعی نیست

سالهاست که از استانداردسازی هتل‌ها و رساندن خدمات و امکانات این مراکز اقامتی به سطح جهانی سخن می‌گوییم اما هر روز ستاره‌هایی به این مراکز تعلق می‌گیرد که به جرات می‌توان گفت 50 درصد آنها بی نور و بی رمق هستند.

یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، پنج ستاره... این ستاره ها تعیین کننده قیمت اتاق هایی هستند که نیمی از آنها نه به لحاظ خدمات و امکانات و نه به لحاظ مساحت و متراژ شایستگی درخشش ستاره های روی دوششان را ندارند.

علی لطفی مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور درخصوص چرایی نبود برخورد نظارتی با مراکز اقامتی که شایستگی ستاره هایشان را ندارد به خبرنگار CHN گفت: «تاسیسات گردشگری جان برخوردهای نظارتی را ندارد. در شرایط کنونی و مشکلاتی که واحدهای اقامتی با آن دست و پنجه نرم می کنند و برای آنکه بتوانند سرپا بمانندن باید مدام هزینه کنند بهتر است به جای برخوردهای نظارتی در فاز اول بخش حمایتی را فعال کنیم

او از تلاش معاونت گردشگری برای محاسبه قیمت آب و برق و انرژی که مراکز گردشگری استفاده می کنند به نرخ های صنعتی به عنوان اولین گام های حمایتی نام برد که می توان در راه رونق هتل داری به کار بست.

لطفی افزود: «قصد داریم در عین حمایتی که دولت از بخش خصوصی می کند، مراکز گردشگری را ملزم کنیم تا استانداردها را رعایت کنند. هرچند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله داریم اما سعی داریم تا با بومی کردن استانداردها گام های اولیه استانداردسازی را برداریم

به گفته مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور ، ستاره بیش از 50 درصد هتل ها طبق استانداردهای جهانی نیست. هرچند می توان از تمام مسائل و خدمات هتل ها اشکال گرفت و این به معنای تعطیل شدن یا کم شدن حداقل دو ستاره از بسیاری از واحدهای اقامتی است . اما با توجه به آنکه واحدهای گردشگری توان برخوردهای نظارتی حتا حداقل های نظارت را ندارند در مرحله اول در صدد حمایت برخواهیم آمد تا شرایط را بهبود بخشیم. در عین حال از وظایف حاکمیتی و نظارتی خود کوتاه نمی آییم.

به گزارش CHN، در واقع عدم اختصاص سبدهای حمایتی دولت به واحدهای گردشگری، افزایش هر روزه تورم، عدم مکانیزه شدن مصرف انرژی در هتل ها، عدم فرهنگسازی بابت نیاز هتلداران به مدیریت یکپارچه امور و کارکنان آموزش دیده سبب شده تا هتلداران نتوانند با معیارهای جهانی همگام شوند و در واقع ستاره هایی داشته باشند بی رمق و بی نور.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

کلمات کلیدی : ستاره - گردشگری - هتل
نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir