بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396      9:35

آینده شغل در خاورمیانه؛ آماده سازی منطقه برای چهارمین انقلاب صنعتی

اقتصاد ایرانی: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی با عنوان «آینده شغل و مهارت ها در خاورمیانه و شمال آفریقا؛ آماده سازی منطقه برای چهارمین انقلاب صنعتی» می نویسد: در حال حاضر جوانان زیر ۲۵ سال تقریبا نیمی از جمعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را تشکیل می دهند که بیش از ۲۵ درصد آنها بیکار هستند.

منطقه خاورمیانه به صورت فوری به تولید فرصت های شغلی برای پسران و دختران جوانی نیاز دارد که وارد بازار کار شده یا اینکه به زودی وارد خواهند شد.

همچنین این موضوع مهم به نظر می رسد که فرصت های کنونی با بهترین استعدادها و صرف نظر از جنسیت به تعامل بپردازد. به علاوه منطقه باید این اطمینان را ایجاد کند که گروه جوانان و کسانی که پیشتر نیز در بازار کار بودند مهارت صحیح برای موفقیت در شغل های فردا را داشته باشند. موج  جدید تغییرات فناوری تاثیراتی بر بازار کار خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت همانطور که پیشتر این تاثیرات را در سرتاسر جهان داشته است اگر چه سرعت تغییر در این منطقه متفاوت خواهد بود.

این فرصت های جدید این قابلیت بالقوه را دارد تا توانایی ها و بهره وری کارگران را در تمام سطوح مهارتی تقویت کرده و شیوه های انعطاف پذیر و جدیدی را ایجاد کرده تا در نیروی کار منطقه مشارکت داشته باشد.

البته این آینده بالقوه تنها در صورتی از بن بست خارج خواهد شد که کشورهای منطقه سرمایه گذاری صحیحی در اصلاحات گسترده آموزش انجام داده و بازآموزی مهارت را به گروه های وسیعی از جمعیت انجام داده و سیاست های کاری را برای تغییراتی که حاصل می شود آماده کنند.

این برنامه اجرایی درباره آینده اشتغال و مهارت ها در منطقه خاورمیانه با هدف ایجاد یک راهنمای عملی برای رهبرانی از گروه های تجاری، دولت، جوامع مدنی و بخش آموزشی است.

استفاده از آخرین اطلاعات در دسترس که شامل تحقیق در سایت لینکدین می باشد نشان می دهد که بازبینی مختصری درباره فرصت های در حال ظهور و چالش ها در رابطه با شغل ها و مهارت های آتی و توصیه هایی برای اقدامات اولویت دار است. این گزارش به بررسی اجمالی از دو فرصت در عرصه بخش خصوصی و دولتی و همکاری ها برای آماده سازی منطقه برای استفاده از فرصت های شغلی در آینده می باشد.

برای مشاهده فایل کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir