بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1393      12:29

رشد جهانی خدمات دهی مالی بر روی تلفن همراه

بیش از هفتاد درصد جمعیت در بازارهای در حال ظهور از بانک استفاده نمی‌کنند. در حالی که تلفن تقریبا همه جا در دسترس است و ضریب نفوذ آن نیز غالبا فراتر از 100 درصد است.

اقتصاد ایرانی: پتانسیل رشد عظیمی برای خدمات دهی مالی روی تلفن همراه (MSF) در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته وجود دارد که با نفوذ دسترسی به شبکه های تلفن همراه در همه جای دنیا امکان پذیر شده است. با این که این سرویس، بسته به بازار مدل های مختلفی پیدا می کنند، اما به نظر می رسد فرصت های قابل توجهی در آینده برای اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد که در فضای مالی بین المللی حضور داشته باشند.

بیش از هفتاد درصد جمعیت در بازارهای در حال ظهور از بانک استفاده نمی کنند. در حالی که تلفن تقریبا همه جا در دسترس است و ضریب نفوذ آن نیز غالبا فراتر از 100 درصد است. اپراتورهای تلفن همراه این امکان را دارند که روی این فرصت سرمایه گذاری کنند. به این صورت که کیف پول های تلفن همراه اولیه ای ارائه دهند که از طریق پیام کوتاه قابل استفاده باشند. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که نقل و انتقال پول، بررسی صورت حساب و پرداخت قبوض را بدون نیاز به حضور در بانک انجام دهند. به این صورت، یک سیستم کارگزاری سهل الوصول تر استفاده می شود که تمایل بازارهای در حال رشد را به کمتر شدن شعبه های بانک ها به منظور پایین آوردن هزینه ها، تامین می کند. چنین نرم افزارهایی مزیت های زیادی نسبت به سیستم های سنتی مبتنی بر پرداخت نقدی دارند. چرا که ایمن تر و ارزان تر هستند و تعداد در حال رشدی از اپراتورها به دنبال معرفی نرم افزارهای خود برای جذب فرصت های سرمایه گذاری هستند.

در بازارهای توسعه یافته، اکثریت بزرگسالان هم اکنون یک حساب در نهادهای مالی رسمی دارند و بنابراین فرصت ها برای خدمات مالی تلفن همراه (MFS) متفاوت است. در این مورد، بیشتر مدلی از بانکداری تلفن همراه مورد توجه قرار می گیرد که به نرم افزارهای گوشی های هوشمند مرتبط است. این نرم افزارها به مشتری این امکان را می دهد که به حساب خود دسترسی داشته باشد و نقل و انتقالات مختلف آنلاین مالی را انجام دهد. زمینه دیگری برای رشد که با گسترش قابل توجه گوشی های هوشمند در بازارهای گسترش یافته مخابراتی ایجاد شده، تکنولوژی ارتباط نزدیک (NFC) {مثل بلوتوث} است. بازارهای در حال ظهوری که هنوز به آن مرحله از پیشرفت نرسیده اند که از خدمات 3G یا 4G استفاده کنند، در اقلیت هستند و می توانند از تکنولوژی ارتباط نزدیک استفاه کنند.

منبع: بیزینس مانیتور

 

 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir