بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 12 مرداد 1393      12:14

میزان افزایش نرخ شوینده ها اعلام شد

رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عنوان کرد: با توجه به بحث آزاد سازی قیمت ها تمامی محصولات با توجه به مواد مصرفی به کار برده شده در آنها از افزایش قیمت برخوردار خواهند بود. بنابراین امید است که حاشیه سود شرکت ها کاهشی نداشته باشد.

اقتصاد ایرانی: رضا صحرایی، رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، از تحقق افزایش نرخ شوینده ها تا پایان مرداد ماه سخن گفت.

 صحرایی در رابطه با افزایش نرخ محصولات شوینده در سال جاری عنوان کرد: تلاش انجمن از ابتدای سال جاری تاکنون برای گرفتن مجوز افزایش نرخ محصولات بوده است اما به دلیل سیاست های انقباضی دولت در راستای ثبات قیمت ها تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین رقابت شدید شرکت ها در این صنعت امکان افزایش نرخ ها وجود نداشت.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بهای تمام شده انواع محصولات شوینده بین 15 تا 20 درصد با توجه به نوع مواد مصرفی آن ها افزایش یافته است. سیاست انجمن نیز بر ابن مبناست که برای حفظ حاشیه سود شرکتهای این صنعت، افزایش نرخ 15 درصدی در مواد شوینده و افزایش نرخ 20 درصدی در مواد آرایشی اعمال شود.

 رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: در سال های اخیر قیمت گذاری محصولات بهداشتی و آرایشی با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عهده انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران قرار گرفته است. سیاست انجمن نیز بر مبنای افزایش نرخ حداکثر 20 درصد است که با احتمال بسیار زیاد تا پایان مرداد ماه اعمال خواهد شد.

 وی در رابطه با تامین مواد اولیه از بورس کالا نیز افزود: با اعمال سیاست های جدید در بورس کالا و آزاد سازی قیمت ها، محدودیت در تهیه مواد اولیه برداشته شده است و شرکت ها هر میزان مواد اولیه که احتیاج دارند با قیمت آزاد از بورس کالا تهیه می کنند.

صحرایی در رابطه با رقبای خارجی این صنعت نیز عنوان کرد: رقبای خارجی محصولات شوینده و آرایشی را در کل می توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول محصولاتی هستند که به طور رسمی وارد کشور می شوند. این دسته از محصولات به دلیل حقوق و عوارضی که بر آنها اعمال می شود خللی در کار محصولات داخلی ایجاد نمی نمایند و محصولات تولید داخل به دلیل وجود عوارض بر واردات تحت حمایت قرار می گیرند.

 اما گروه دوم مربوط به واردات محصولات به صورت قاچاق می باشد که همواره یکی از مشکلات رقابتی محصولات داخلی بوده و اغلب در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی اتفاق می افتد.

 وی در رابطه با چشم انداز این صنعت در سال جاری نیز افزود: در سال جاری مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه برای شرکت ها وجود ندارد و در کنار رقابتی که بین آنها وجود دارد، به طور کلی میزان تولید و فروش شرکت ها به نحوی است که برآوردهای خود را در گزارش بودجه پوشش خواهند داد.

 در عین حال با توجه به بحث آزاد سازی قیمت ها تمامی محصولات با توجه به مواد مصرفی به کار برده شده در آنها از افزایش قیمت برخوردار خواهند بود. بنابراین امید است که حاشیه سود شرکت ها کاهشی نداشته باشد. 


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir