بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1389      16:5

پر آوازه ترين شرکت های دنیا

بر همين اساس يک موسسه نظرسنجى بين المللى تحقيقاتى را در مورد 600 کمپانى قدرتمند انجام داده که نتيجه آن معرفى 28 شرکت از آنها به عنوان پرطرفدارترين شرکتهاى دنياست. براى اين کار اين موسسه از مشتريان در 24 کشور دنيا از ايالات متحده و برزيل گرفته تا کره جنوبى و اسپانيا خواسته تا به شرکتهاى مورد علاقه خود از نظر نوع خدمات رسانى، محل کار، سبک مديريتى، نوآورى و احترام به حقوق مشترى از 1 تا 100 نمره دهند.
 

از گوگل گرفته تا فولکس واگن، شرکتهايى هستند که بر اساس اعتماد و تحسين همگان شکل گرفته اند.

وقتى مديران اجرايى مى خواهند تجارتى را آغاز کنند، ابتدا مى بايست آنرا در داخل مرزهاى خود رشد دهند و سپس در صورتى که در اين عرصه موفق باشند خواهند توانست آوازه خود را به خارج از مرزهاى کشورشان نيز گسترش دهند.

در اين بين موفقيت در بازار داخلى براى اکثر شرکتها حکم کاميابى يا شکست را ايفا مى کند.

اما پرآوازه ترين شرکتهاى دنيا کدامند و راز موفقيت آنها چيست؟

بر همين اساس يک موسسه نظرسنجى بين المللى تحقيقاتى را در مورد 600 کمپانى قدرتمند انجام داده که نتيجه آن معرفى 28 شرکت از آنها به عنوان پرطرفدارترين شرکتهاى دنياست. براى اين کار اين موسسه از مشتريان در 24 کشور دنيا از ايالات متحده و برزيل گرفته تا کره جنوبى و اسپانيا خواسته تا به شرکتهاى مورد علاقه خود از نظر نوع خدمات رسانى، محل کار، سبک مديريتى، نوآورى و احترام به حقوق مشترى از 1 تا 100 نمره دهند.

تمام شرکتهاى برتر در اين ليست از جمله گوگل و سونى که اول و دوم شدند، در يک چيز مشترک بودند و آن نوآورى است. اين دو شرکت همواره در تاريخ حضور خود در بازار به توليد و ارائه محصولاتى مبادرت ورزيده اند که خلاقانه و آينده محور بودند.

گوگل که در 3 ماهه اول سال 2010 درآمدى بالغ بر 6.7 ميليارد دلار را از راه تبليغات به خود اختصاص داده (که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشته است)، به کاربرانش خدمات رايگان از جمله اى ميل و نقشه ارائه مى نمايد. سونى که دومين توليدکننده محصولات الکترنيکى در دنيا پس از سامسونگ مى باشد، 54 سال است که محصولات خلاقانه اى از قبيل موزيک پليرها و تلويزيونهاى جديد را به بازار ارائه داده است.

ضمناً اين دو شرکت اخيراً در زمينه توليد تلويزيونهاى اينترنتى با يکديگر به همکارى پرداخته اند.

شرکتهاى,IKEA, Apple  و Intel که در اين ليست به ترتيب مقامهاى ششم، هشتم و دهم را با امتيازهاى 76.29، 75.60 و 75.39 کسب کرده اند، همگى عرضه کننده محصولاتى هوشمندانه و با ذوق هستند.

شرکت Apple  که در کاليفرنيا واقع است توانست تنها در 28 روز اول ارائه آى پد، 1 ميليون نسخه از اين محصول را به فروش برساند. IKEA که يک شرکت مبلمان سازى سوئدى است، با طرحهاى جديد و متفاوت خود انقلابى را در خانه هاى 44 کشورى که در آنها فعاليت مى کند به وجود آورده است. همچنين شرکت Intel توليدکننده تراشه هايى است که در صنايع کامپيوتر، خودروسازى و حتى تلويزيون سازى به کار مى روند.

کاسپر نيلسن از دست اندرکاران اجرايى اين موسسه  نظرسنجى مى گويد در يک کلام، نوآورى قويترين ابزار براى رسيدن به مشتريها محسوب مى گردد.

شرکتهايى از قبيل (مرسدس بنز)  BMW,Daimler و Ferrero توانسته اند شهرت خود را در سراسر دنيا طنين انداز کنند. Ferrero که يک شرکت شکلات سازى ايتاليايى است، شکلاتهايش را با بسته بندى طلايى مخصوص خود به بازار روانه مى سازد.

BMWوDaimler هم شرکتهاى خودروسازى هستند که خودروهايى لوکس را در کنار خدمات مناسب به مشتريان ارائه مى کنند. در اين ميان BMW اخيراً تلاشى را آغاز ساخته تا نام تجاريش را مجدداً در بازار همه گير کند. به عنوان مثال يکى از شعارهايى که اين شرکت مورد استفاده قرار داده اين است که: "آنچه مردم در مورد شما احساس مى کنند درست به اندازه آنچه شما مى سازيد اهميت دارد، ما شادى را به مردم ارائه  مى دهيم".

اين روزها احترام به حقوق شهروندان از اهميت بالايى برخوردار است.

بيل گيتس، مؤسس شرکت مايکروسافت در سال 1994 مؤسسه خيريه اى را با نام بيل و مليندا گيتس بنيان گذاشت که هدف آن کمک به بهداشت و آموزش در سطح دنيا است. به اين ترتيب شرکت مايکروسافت که روزى به عنوان نماد سرمايه دارى محسوب مى شد، امروزه وجهه اى خير و انساندوستانه را براى خود در ميان مشتريان القا کرده و در مقام يازدهم اين ليست قرار گرفته است.

همچنين شرکت آرايشى بهداشتى O’REAL نيز مزد فعاليتهاى عام المنفعه خود را گرفته و در مقام شانزدهم اين ليست قرار دارد. اين شرکت از سال 1998 جايزه اى 100.000 دلارى را با عنوان  L’OREAL-UNESCO براى دانشمندان و محققان زن در نظر گرفته بود.

همچنين شرکتهايى هستند که در سطح جهانى توانسته اند به موفقيتهاى خوبى دست پيدا کنند که از جمله آنها مى توان به Johnson&Johnson  توليد کننده محصولات بهداشتى و دارويى اشاره کرد که در 175 کشور دنيا فعاليت دارد و مقام دوازدهم اين ليست را به خود اختصاص داده ؛ ضمناً Nestle نيز يکى ديگر از اين شرکتهاى جهانى است که مقام بيستم را کسب نموده است.

يکى ديگر از فاکتورهاى موفقيت براى شرکتها، شفافيت مى باشد. به عنوان مثال گوگل به دنبال سانسور دولتى چين بر روى نتايج اين موتور غول پيکر جستجوگر، در اواخر مارس اين کشور را ترک کرد و طى آن اى ميلى را به کاربرانش ارسال کرد که سياستهاى کلى اين شرکت بر منافعش ارجحيت دارند که اين اقدام گوگل بازتاب مثبتى را برايش در کشورهاى اروپاى مرکزى و شمالى، آمريکاى شمالى، مرکزى و جنوبى به همراه داشت. همچنين اين شرکت اصولاً خيلى سريع به مشکلات احتمالى که حريم شخصى افراد را تهديد مى کند واکنش نشان مى دهد.

نيلسن از مجريان اين نظرسنجى مى گويد درک جايگاه مشتريان در سطح دنيا مهمترين نقش را در موفقيت ايفا مى کند، اگرچه رسيدن به شهرت جهانى کار آسانى نيست ولى در عين حال پيشرفت شرکتها در آينده در گرو توجه آنها به بازارهاى جهانى است. اين شرکتها مى بايست بدانند چگونه اعتماد افراد خارج از مرزهاى کشورشان را به خود جلب کنند.

منبع: www.Forbes.com

استفاده از مطالب سایت اقتصاد ایرانی با ذکر منبع بلامانع است.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir