بازگشت به بالای صفحه
FACEBOOK TWITTER RSS FEED JOIN US NEWSLETTER
print version increase font decrease font
تاریخ انتشار : يکشنبه 29 فروردين 1395      12:27

نیویورک تایمز: شرکتهای هواپیمایی باز می گردند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: در یک تعامل سرشار از منافع هم برای ایران و هم برای جهان غرب؛ خطوط هوایی اروپایی در حال بازگشت به ایران هستند.

اقتصاد ایرانی: در این گزارش آمده است: شرکت هواپیمایی'ایر فرانس' Air France فرانسه ' بعد از هشت سال دوری از ایران به دلیل تحریم ها؛ ازامروز پروازهایش را به ایران با راه اندازی پرواز مستقیم پاریس- تهران از سر می گیرد.'ایر فرانس'هفته ای سه پرواز به ایران خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، راه اندازی مجدد پرواز این خطوط هوایی به ایران بعد از سروصدایی که بر سر لزوم حفظ حجاب برای میهمانداران و خلبانان زن هواپیما به راه افتاد میسر گردید. ایران مقرر کرده بود که میهمانداران چنانچه داخل هواپیما نباشند می بایست موی سرشان پوشیده باشد.
'
ایر فرانس' اعلام کرده است که حضور کارکنان زن آن در مسیر پروازهای پاریس - تهران اختیاری است.
طبق مقررات ایران, تمام میهمانداران زن خطوط هوایی خارجی که به ایران پرواز می کنند، مجبورند در صورت خروج از هواپیما به تبعیت از قوانین اسلامی حاکم بر جامعه ایران روسری به سر داشته باشند.
سایر شرکت های هواپیمایی که بطور معمول پروازهایشان به ایران دایر است همگی می گویند که آنها هم هنگامی که در فرودگاه های ایران فرود می آیند میهمانداران شان بطور موقت روسری به سر می کنند.
نیویورک تایمز در ادامه شرح می دهد: خطوط هوایی اروپا متاثر ازتنش های ایران با جهان غرب این کشور را ترک کردند.اما با روی کار آمدن 'حسن روحانی' اعتدال گرا در سال ۲۰۱۳ که از اولویت برنامه هایش تنش زدایی با جهان خارج است ؛ اینک این شرکت ها به تدریج در حال بازگشت به ایران هستند.
خطوط هوایی اتریش Austrian Airlines اولین شرکت هواپیمایی خارجی بود که از سال ۲۰۱۴ پروازهایش به تهران را از سر گرفت و'بریتیش ایرویز' British Airways هم از تاریخ ۱۴ ژوئیه /۲۴ تیر / با هفته ای یک پرواز, پروازهایش به تهران را مجددا برقرار می کند.
شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا Lufthansa وآلیتالیا Alitalia هم اصلا هرگز ایران را ترک نکرده بودند.
ایران به دنبال لغوتحریمهایش,شروع کرده است ناوگان کهنه و فرسوده هواپیماهایش را که سوانح بسیاری را رقم زده است, نوسازی کند .این یکی از اولویتهای اصلی برنامه کار دولت روحانی بود. ایران نیازمند ۵۰۰ فروند هواپیمای جدید است.
میانگین سن ناوگان هوایی ایران ۲۵ سال است و شامل چند فروند هواپیماست که همگی مربوط به قبل از انقلاب ایران است. سوانح هوایی از وقوع انقلاب اسلامی ایران تاکنون جان ۱۲۰۰ ایرانی را گرفته است .
اولین قرارداد مهمی که بعد از توافق هسته ای امضا شد؛ اوائل امسال میان ایران با شرکت هواپیمایی 'ایرباس' Airbus منعقد شد و این شرکت موافقت کرد تعداد ۱۱۸ فروند هواپیما به 'ایران ایر' Iran Air بفروشد.
هنوز هیچیک از این هواپیماها به ایران تحویل داده نشده و دولت روحانی در تلاش است اعتبارهای لازم برای خرید چند فروند جت به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را تامین نماید.
'
بوئینگ'هم اولین شرکت آمریکایی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران قصد بازگشت به ایران را دارد.
مدیران این کارخانه هواپیما سازی هفته گذشته وارد تهران شدند و گفت وگوهایی علنی با مسئولان ایرانی در تهران انجام دادند اما جزییات کمی از گفت وگوهای صورت گرفته منتشر شد.
برقراری مجدد پرواز خطوط هوایی خارجی به ایران از مزایای فوق العاده زیادی برخوردار است.
برای ایران فوق العاده حائز اهمیت است که پروازهایی امن داشته باشد و تعداد پروازهای خارجی آن هم افزایش پیدا کند .
تهران در نظر دارد سالانه تا سقف ۵۰ میلیارددلار سرمایه گذاری خارجی را جذب نماید ضمن آنکه مصمم است صنعت گردشگری خود و بازدید از اماکن تاریخی , باستانی کشور را هم رونق دهد .
تمام این امیال وآرزوها دست یافتنی است.دریک منطقه بسیارناامن ودرگیر جنگ وخونریزی؛ ایران از امنیت نسبتا خوبی برخوردار است. وضعیت ناامن منطقه اماکن گردشگری کشورهای مختلف به خصوص سوریه را برای یک آینده غیرقابل پیش بینی در معرض خطر قرار داده است .
مزیت دوم لزوم برقرار شدن پروازهای خارجی برای ایران در این است که تهران میزبان بسیاری از هیئت های تجاری از غرب و آسیاست که همگی مترصد کسب منافعی از این بازار بزرگ تازه افتتاح شده هستند.
راه اندازی مجدد پرواز خطوط هوایی اروپا به ایران مزیت دیگری هم دارد.
این پروازها کار ایرانیان ساکن در خارج از کشور را برای سفر به موطن اصلی شان آسانتر می کند . سابق بر این ایرانیان مقیم خارج ناگزیر بودند برای سفر به ایران از طریق کشورهای ترکیه , امارات و قطر وارد ایران شوند .
وانگهی, خطوط هوایی ایران نیز از لغو شن تحریمها صاحب سودی سرشار می شود.
این شرکتها اینک می توانند سوخت مورد نیاز خود را از غرب خریداری کنند و ناگزیر نیستند در آسیای میانه ؛اوکراین و ترکیه برای سوخت گیری مجدد توقف کنند.
'
لیلا' یک زن بازرگان ایرانی که بطور معمول بین لندن و تهران سفر می کند در باره مشکلاتش در این زمینه شرح می دهد:' برای من سفر کردن از فرودگاه «هیترو» به تهران با ایران ایر لذت بخش بود اما از اینکه سوار یک هواپیمای فرسوده بشوم بشدت وحشت داشتم و از طرفی هم نمی توانستم منتظر بمانم تا ایرباس و بوئینگ پروازهایشان به تهران را از سر بگیرند'.


آدرس ایمیل فرستنده : آدرس ایمیل گیرنده  :

نظرات کاربران
ارسال نظر
نام کاربر
ایمیل کاربر
شرح نظر
Copyright 2014, all right reserved | Developed by aca.ir